English

محسن نجات:

خطر سیلاب برای ۱۰ شهرستان خراسان رضوی

مدیرکل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: باید طرح مدیریت جامع کاهش خطرپذیری شهرستانهای مختلف خراسان رضوی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه تدوین شود.

خطر سیلاب برای ۱۰ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن نجات مدیرکل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: با توجه به وضعیت جوی و حجم بارش‌ها که ازدو روز پیش در استان آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، ده شهرستان خراسان رضوی در خطر سیلاب قرار دارند.

نجات این سخنان را بامداد امروز در نشست اضطراری ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گناباد اظهار کرد و ادامه داد: آمادگی مردم و مسوولان در این شهرستانها برای کاهش خسارت‌های احتمالی ضروری می باشد.

وی تصریح کرد: بارش های رگباری از سمت غرب وارد استان خراسان رضوی شده است و تا چهارشنبه هفته جاری در برخی نقاط همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ به قوت خود باقی است که موجب آبگرفتگی، سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها می‌شود.

مدیرکل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: با توجه به همراهی بارش ها با وزش باد شدید و نیز وقوع صاعقه و احتمال بروز خسارت، باید مسیر رودخانه ها و مسیل ها پاکسازی شود.

نجات متذکر شد: باید طرح مدیریت جامع کاهش خطرپذیری شهرستانهای مختلف خراسان رضوی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و از جمله سیلاب و گزارش جمع بندی از خسارتهای وارده به بخشهای مختلف زیرساختی، کشاورزی، ابنیه و غیره، ترسیم و راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای کاهش این آسیبها تدوین و راهکارهای  لازم گرفته شود.

مدیرکل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: فقط مجموعه دستگاههای تابعه وزارت نیرو متولی مقابله با سیلاب و کاهش خطرات و آسیبهای آن نیستند بلکه براساس قانون ۱۰ دستگاه اجرایی و ارگان دیگر هم متولی این امر هستند ؛ البته باید از توان بخش خصوصی هم در این زمینه استفاده شود.

وی یادآور شد: با توجه به وقوع ۲ سیلاب  در دو روز گذشته در گناباد، بلوکه های بتنی مورد نیاز برای کاهش خسارتها در زمان وقوع سیلاب در این شهرستان تامین می شود و ایجاد دیوار ساحلی به عنوان یکی دیگر از درخواستهای مسوولان گنابادی، نیازمند حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است که در دستور کار قرار گرفته است.

نجات در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارتهای سیلاب سال گذشته در بخشهای مرمت و بازسازی قنوات، ترمیم خط انتقال آب و تامین آب شرب گناباد اختصاص یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه