English

علی حیدری اناری:

کشاورزان شمال استان اردبیل از کشت دوم پرهیز کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: کشاورزان اردبیلی به ویژه در شمال این استان از کشت دوم اجتناب کنند.

کشاورزان شمال استان اردبیل از کشت دوم پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حیدری اُناری ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای مدیریت منابع آب و سازگاری با کم آبی و خشکسالی شش راهبرد و ۳۵ برنامه اساسی در سطح استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می شود.

وی افزود: در سال گذشته میزان تحقق برنامه‌های اجرا شده در مقابله با خشکسالی و کم آبی تا ۶۵ درصد تحقق پیدا کرد و شایسته است تا با هدف‌گذاری درست سعی کنیم تا کاستی ها و نارسایی ها به شکل مطلوب برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اولویت اصلی را در تأمین منابع آب مربوط به شرب دانست و گفت: بعد از شرب، سعی ما بر این خواهد بود تا در صورت موجود بودن منابع آب در بخش کشاورزی آن هم به روش‌های نوین تأمین منابع آب را انجام دهیم.

حیدری با بیان اینکه در اکثر سدهای استان کمبود منابع آب وجود دارد، گفت: به دنبال کم بارشی ها در سال زراعی جاری در پشت سد حوزه ارس با ۲۱۸ میلیون متر مکعب کمبود منابع آب روبه‌رو هستیم.

وی همکاری عموم مردم در مصرف بهینه آب و رعایت الگوی کشت را از سوی کشاورزان یادآور شد و گفت: امیدواریم زارعان شمال استان با پرهیز از کشت دوم به کمک مسئولان استان بیایند تا بتوانیم با اولویت منابع آب شرب شهرها و روستاها را به نحوه مطلوب تأمین و از تابستان گرم گذر کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به غیر از جنوب استان، ما در سایر مناطق استان با کاهش بارندگی در فصل زراعی روبه‌رو بودیم و همچنان دغدغه ما تأمین منابع آب شرب است که در این زمینه راهکارها و راهبردهای اساسی را مورد توجه قرار می دهیم.

حیدری به مردم استان اطمینان داد که در مناطق شهری و روستایی قطعی منابع آب در فصل تابستان نداشته باشند و در پایداری منابع آب مصرف بهینه را مورد توجه قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه