English

علی حیدری اُناری:

۸۰ درصد حجم کل مخزن سدهای اردبیل خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از حجم کل مخزن سدهای سطح استان خالی است.

۸۰ درصد حجم کل مخزن سدهای اردبیل خالی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حیدری اُناری ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از حجم کل مخزن سدهای سطح استان خالی است، گفت: به دلیل خشکسالی های متوالی در سالهای اخیر و عدم مصرف بهینه آب در بخش های مختلف، آب موجود در مخازن سدها مصرف شده است و از حجم ۴۰۶ میلیون مترمکعبی سدهای در حال بهره برداری تنها ۲۰ درصد پر شده است.

وی با بیان اینکه برای افق سال ۱۴۲۵ به میزان ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب کمبود خواهیم داشت، افزود: برای تامین این مقدار آب اقدامات مختلفی تدوین شده است که نیازمند همکاری تمامی نمایندگان،  مسئولین و دستگاههای ذیربط استان و رایزنی و هماهنگی ملی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه بحث تامین آب شرب سطح استان در قالب برنامه های واحد جهاد آبرسانی پیگیری می شود، اظهار داشت: برای تامین آب شرب مراکز جمعیتی پیشنهادات و برنامه های مختلفی مطرح شده است که در حال پیگیری آنها هستیم.

حیدری با تاکید بر پیگیری و تکمیل طرح های توسعه منابع آب در سطح استان خاطرنشان کرد: پیگیری تکمیل پروژه پایاب خداآفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه مغان، تکمیل سدها و شبکه های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در سطح استان جزو برنامه های جدی ما در این بخش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اثر اضافه برداشت از آبخوان ممنوعه در سالیان گذشته با خطر فرونشست آب در دشت اردبیل مواجه هستیم، تصریح کرد: در قالب برنامه راهبردی برای حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در پایان برنامه تخصیص آب برای رونق و شکوفایی صنعت و همچنین احداث سدهای معیشتی در سطح استان را یادآور شد و افزود: موافقت با تخصیص منابع آب برای بخش صنعت از طرف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به سازمان صمت اعلام شده و تامین آب برای احداث ۱۱۰ سد معیشتی نیز به جهاد کشاورزی استان اعلام شده است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه