English

علی حیدری اُناری خبر داد:

کسری ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب در دشت اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر دشت اردبیل با ۷۸۰ میلیون مترمکعب کسری آب مواجه است.

کسری ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب در دشت اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حیدری اُناری ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در نشست هم اندیشی با استارت آپ‌ها شرکت‌های دانش بنیان در زمینه آب و خشکسالی گفت: به منظور مدیریت بهینه مصرف آب از ظرفیت بالای مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش و مشکل حال حاضر در حوزه منابع آب استان، وضعیت نامناسب آبخوان دشت اردبیل است، افزود: در حال حاضر دشت اردبیل با ۷۸۰ میلیون مترمکعب کسری آب مواجه است که با برداشت‌های اضافی همه ساله ۱۶ میلیون مترمکعب به این رقم افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر نقش مردم در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی و چالش‌های موجود در جامعه اظهار داشت: اعتقاد داریم با بیان دغدغه‌های موجود در بخش آب به مردم و در میان گذاشتن این چالش‌ها با آنها، بخش بزرگی از این موانع به فرصت تبدیل خواهد شد.

حیدری اُناری با بیان اینکه هم اکنون خطر فرونشست زمین بسیاری از دشت‌های کشور از جمله دشت اردبیل را تهدید می‌کند، افزود: ضروری است با انجام برنامه‌های راهبردی و مدیریت مصرف با پشتوانه علمی در به تعادل رساندن مصرف تلاش شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه