English

سید حامد عاملی خبر داد:

بیکاری و کمبود آب مشکل اصلی روستاهای استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: بیکاری، کمبود آب شرب و کشاورزی مشکل اصلی روستاهای استان است.

بیکاری و کمبود آب مشکل اصلی روستاهای استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان نیر و دیدار با مردم در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه  مشکل بیکاری، کاهش آب شرب و کشاورزی یک مشکل مشترک در همه روستاهای استان است گفت: در ۴۰ روز از مسوولیتم در استانداری اکثر مطالبه ها و درخواست ها مسایل اشتغال و کمبود آب بوده و با برنامه ریزی های لازم این مسایل قابل حل است. 

وی اظهار کرد: باید در حل مشکلات موجود همه تلاش کنیم و با وحدت، همدلی و کاهش قوانین مانع سرمایه گذاری و تولید ثروت گام های اساسی برداریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: برخی قوانین وضع شده مانع تولید است و هنر مسوولان برای حل این موانع، جذب سرمایه و اعتبارلازم و رفع مشکلات موجود است.

عاملی با بیان اینکه از زمان استان شدن اردبیل جمعیت افزایش چندانی نداشته گفت: چندین سال است که جمعیت استان یک میلیون دویست و هفتاد هزار نفر بوده و هفتاد هزار نفر بیکار وجود دارد این آمار باید تغییر یابد.

وی اظهار کرد: از لحاظ منابع طبیعی کمبودی در سطح شهرستان وجود ندارد و باید مشکلات و ظرفیت های موجود احصا شود تا با برنامه ریزی راهبردی از میزان گرفتاری های مردم و بیکاری موجود کاسته شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با پتانسیلی که در منطقه وجود دارد بیشتر مناطق می تواند به باغ ها و مناطق گردشگری تبدیل شود و تغییر تفکر و کاهش بروکراسی اداری می تواند به تولید بیشتر ثروت در این شهرستان کمک کند.

عاملی گفت: هدف و نیت اصلی دولت قوی مردمی، تولید ثروت، کاهش بیکاری و حمایت از سرمایه گذاران است که این مساله می تواند به مهاجرت معکوس نیز کمک کند.

وی افزود: شهرستان نیر از نعمات بزرگ الهی برخوردار است اما مشکلات بروکراسی و قوانین دست و پاگیر و از همه مهمتر تنگ نظری مشکل اصلی استان است.

در این دیدار امام جمعه شهر، رییس شورای شهر و جمعی از مردم مشکلات و مسایل موجود در شهرستان نیر را مطرح کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه