English

دارالشفای ایلام درگیر آلام/ دردهای رازی را درمان کنید

بیش‌از یک دهه از کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام در حالی می‌گذرد که این پروژه مهم درمانی تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

دارالشفای ایلام درگیر آلام/ دردهای رازی را درمان کنید

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، قطعا توجه به زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و تلاش برای توسعه و پیشرفت این حوزه تاثیر به‌سزایی در افزایش سلامت عمومی جامعه دارد، به گونه‌ای که چگونگی توزیع شاخص‌های مهم بهداشتی‌، درمانی در کشور یکی از عوامل مؤثر توسعه‌یافتگی در مناطق مختلف محسوب می‌شود.

هرچند استان ایلام در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و... با کمبودهای بسیاری مواجه است اما این کاستی‌ها در حوزه بهداشت و درمان نمود بیشتری دارد به گونه ای که اکثر شهرستان‌های استان از داشتن بیمارستان، خدمات اولیه بهداشتی، درمانی و... محروم هستند و همین امر سبب شده بسیاری از بیماران جهت مداوا به استان‌های هم‌جوار سفر کنند.

بی‌شک ارتقای کمی و کیفی فضاهای درمانی در استان می‌تواند علاوه بر حذف برخی هزینه‌های تحمیلی بر بیماران بواسطه تردد به سایر استان‌ها، زمان انتقال بیماران به مراکز درمانی را نیز کاهش می دهد که این امر در بسیاری از موارد می‌تواند در نجات جان افراد موثر باشد و مسلما ساخت تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با استانداردهای روز دنیا از نیازهای اصلی استان محسوب می‌شود اما متأسفانه آن‌گونه که باید به این مهم توجه نشده‌است به‌گونه‌ای که تکلیف پروژه بیمارستان رازی شهر ایلام که حدود ۱۳ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و وعده‌های مسئولان جهت بهره‌برداری از این پروژه درمانی محقق نشده است.

وعده‌ای که محقق نشد

بهمن‌ماه سال گذشته استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج وعده داد پروژه بیمارستان رازی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، وعده‌ای که با وجود پیگیری‌های نماینده عالی دولت در استان محقق نشد و بروز آتش‌سوزی در این پروژه درمانی مانع از تحقق این مهم شد.

بهره‌برداری از پروژه بیمارستان رازی تا پایان خرداد

حسن بهرام‌نیا در استان طی روزهای گذشته پس‌از بازدید از پروژه بیمارستان رازی اظهار داشت: بنا بود که فاز اول بیمارستان قبل‌از پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد اما متأسفانه آتش‌سوزی مربوط به کابل‌های برق ساختمان بیمارستان مانع از افتتاح و راه‌اندازی آن شد.

نماینده عالی دولت با بیان این‌که برای تکمیل این پروژه باید جهادی عمل کرد و تاخیر چند باره تحت هیچ عنوانی در تکمیل این پروژه پذیرفتنی نیست افزود: تلاش داریم در اسرع وقت و حداکثر تا پایان خرداد فاز نخست این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه مشکل مالی برای تکمیل فاز نخست بیمارستان 376 تختخوابی ایلام وجود ندارد، گفت: چنانچه فاز نخست طبق زمانبندی تعیین شده به بهره برداری برسد برای تکمیل دیگر فازها متناسب با نیاز تلاش خواهیم کرد.

لزوم بهسازی مسیر

مدیر بیمارستان رازی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: هم‌اکنون دستگاه‌های مربوط از جمله شرکت آبفا، برق، مخابرات و... درحال فراهم‌سازی زیرساخت‌ها هستند.

علی محمدزاده با تاکید بر لزوم تسریع در فراهم‌سازی زیرساخت‌ها اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامطلوب راه کنونی این بیمارستان باید مسیر جدید احداث شود که پیش‌بینی می‌شود این امر پس‌از رفع معارضین و شروع به کار به ۲ سال زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب راه کنونی اظهار داشت: عملیات بهسازی این مسیر هم‌اکنون توسط راهداری در حال انجام است.

بهسازی فضای بیمارستان بر اساس نیاز روز

محمدزاده در ادامه خاطرنشان کرد: طراحی این پروژه مربوط به سال ۸۸ است و در آن زمان برخی از زیرساخت‌های رفاهی ازجمله رستوران مغازه پارکینگ و غیره برای این پروژه تعریف نشده‌است و ما در تلاشیم فضای فیزیکی بیمارستان بر اساس نیاز روز بهسازی شود.

مدیر بیمارستان رازی در ادامه با اشاره به واگذاری بیش از ۶۰ درصد تجهیزات توسط وزارت بهداشت به این بیمارستان بیان داشت یک سری از تجهیزات توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری می‌شود که برای تحقق این مهم ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدزاده در پایان گفت: در تلاشیم فاز اول بیمارستان رازی تا ابتدای تیرماه به بهره‌برداری برسد.

قطعا ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است این پروژه درمانی مهم به منظور پیشرفت و گسترش ارائه خدمات درمانی به بیماران و افزایش رضایتمندی مردم به صورت ویژه مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد تا هرچه سریع‌تر شاهد تحقق یکی از مطالبات اساسی مردم مبنی‌بر توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه