English

رضا طاهری:

۹۰ میلیارد ریال در زمینه بهداشت و درمان بیماران نیازمند هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به خدمات متنوع بهداشتی و درمانی این نهاد به نیازمندان گفت: در سال 1400 بیش از 90 میلیارد ریال صرف انجام خدمات درمانی و بهداشتی بیماران نیازمند استان در سرفصل‌های گوناگون شده است.

90 میلیارد ریال در زمینه بهداشت و درمان بیماران نیازمند هزینه شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، رضا طاهری اظهار داشت: این میزان هزینه که توسط حوزه بهداشت و درمان کمیته امداد استان ایلام عمدتاً در مناطق محروم و حاشیه نشین درسال گذشته صورت گرفته در سرفصل های بیمه مکمل مددجویان، تهیه و تأمین تجهیزات مورد نیاز بیماران صعب العلاج، توسعه بیمه اجتماعی مددجویان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان،کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر5 سال و تغذیه مادران باردار و شیرده انجام گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام گفت: درخصوص بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت در سال 1400 تعداد 1438 خانوار تحت حمایت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و تعداد 143 خانوار از مزایای مستمری بازنشستگی برخوردار و از گردونه حمایتی امداد خارج شدند که در این زمینه 36 میلیارد و 500 میلیون ریال صرف انجام این خدمت شده است.

وی به انجام طرح غربالگری مددجویان درسال 1400 اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز بیش از 6 هزار مددجو در زمینه های بینایی سنجی، شنوایی سنجی و تجویز عینک مورد معاینه قرارگرفته و یک میلیارد و 850 میلیون ریال با مشارکت خیرین سلامت و از طریق مشارکت و هم افزایی منابع هزینه این طرح شده است.

طاهری در ادامه به برنامه سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال و مادران باردار و شیرده که با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی استان اجرا شده اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تعداد 1208 نفر از این برنامه بهره مند شده و حدود 15 میلیارد ریال نیز صرف انجام این برنامه و تهیه سبد غذایی برای این خانواده ها شده است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص بیمه مکمل مددجویان و خرید تجهیزات بیماران خاص و صعب العلاج نیز به بیش از 12 هزار و 280 نفر خدمت ارائه شده و 32 میلیارد ریال نیز صرف انجام این خدمت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه