English

رئیس اداره درمان کمیته امداد گیلان خبر داد:

بهره‌مندی ۱۰۱ هزار نفر از مددجویان گیلانی از خدمات درمانی در سال جاری

در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۱ هزار و ۸۵۵ نفر از مددجویان از خدمات درمانی این نهاد بهره‌مند شده‌اند که برای ارائه این خدمات ۲۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان هزینه شده است.

بهره‌مندی ۱۰۱ هزار نفر از مددجویان گیلانی از خدمات درمانی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مجید خلخالی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گیلان بابیان اینکه در حال حاضر از ۱۱۶ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در گیلان هستند گفت: این مددجویان علاوه بر خدمات فرهنگی، مسکن، اشتغال، معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی هم دریافت می‌کنند.

کمیته امداد جزو چهار سازمان بیمه‌گر در کشور است

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد جزو چهار سازمان بیمه‌گر در کشور است افزود: بیمه درمانی به دو گروه بیمه‌شدگان شهری و بیمه سلامت روستایی تقسیم می‌شود که بیمه پایه امداد مربوط به شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و بیمه پایه روستائیان و عشایر و یا بیمه سلامت ایرانیان مربوط به مددجویان ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

خلخالی تعداد بیمه‌شدگان پایه را ۴۳ هزار و ۶۸۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰۳ هزار و ۳۵۰ نفر هم بیمه مکمل هستند که در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۸ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان برای بیمه پایه و ۶ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان هم برای بیمه مکمل آن‌ها پرداخت‌شده است.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گیلان بابیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۱ هزار و ۸۵۵ نفر از مددجویان از خدمات درمانی این نهاد بهره‌مند شده‌اند افزود: برای ارائه این خدمات ۲۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۳۶ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند افزود: داروهای مورد تعهد بیمه‌ها برای بیماران خاص و صعب‌العلاج رایگان است و تمامی هزینه‌های بیمه‌شدگان شهری تحت پوشش کمیته امداد به‌شرط استفاده از خدمات درمانی پزشک خانواده و بیمارستان‌های دولتی بر اساس تعرفه‌های دولتی به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.

خلخالی بابیان اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج علاوه بر دریافت هزینه‌های درمانی از خدمات خرید تجهیزات پزشکی هم بهره‌مند هستند خاطرنشان کرد: این بیماران در ۱۰ ماهه سال جاری دو میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گیلان با تأکید بر عدم مراجعه بیمه‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد به مراکز درمانی خصوصی برای استفاده از خدمات رایگان درمانی گفت: هزینه‌های بستری و سایر هزینه‌هایی که در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود برای بیماران صعب‌العلاج رایگان است بنابراین توصیه ما این است که تا می‌توانند از خدمات درمانی بیمارستان‌های خصوصی استفاده نکنند چون بیمارستان‌های خصوصی با کمیته امداد قرارداد ندارند و در صورت استفاده از مراکز درمانی خصوصی حداکثر تا ۴۰ درصد هزینه‌ها توسط این نهاد قابل پرداخت خواهد بود.

 وی به دریافت سبد غذایی ۱۹ نفر از مادران باردار و شیرده و همچنین کودکان دچار سوءتغذیه زیر ۶ سال تحت حمایت اشاره کرد و افزود: مادران باردار و شیرده ماهیانه صد هزار تومان و کودکان دچار سوءتغذیه ماهیانه ۹۲ هزار تومان سبد غذایی دریافت می‌کنند که در ۱۰ ماهه سال جاری برای رفع سوءتغذیه ۱۷۹۲ کودک یک میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان پرداخت‌شده است.

خلخالی همچنین به خدمات درمانی بیمه سلامت روستائیان اشاره کرد و افزود: اگر بیمه‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد فرآیند این نهاد در بحث درمان را رعایت کنند، کمیته امداد حتی فرانشیزی که خودشان پرداخت می‌کنند را هم با توجه به مشکل و نوع بیماری و نیازی که دارند پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه کمیته امداد بخشی از هزینه‌های داروهای غیر بیمه‌ای و خارجی که مشابه ایرانی آن وجود ندارد را هم پرداخت می‌کند گفت: این مبلغ حداقل ۴۰ تا حداکثر ۸۰ درصد هزینه‌ها را شامل می‌شود.

بهره مندی بالغ بر ۵هزار نفر مددجوی گیلانی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گیلان نحوه مراجعه بیمار تحت حمایت به پزشک و مراکز درمانی دولتی بر اساس تعرفه‌های دولتی و کمیته امداد را مهم دانست و افزود: بیمه روستایی ۹۰ درصد خدمات درمانی را تقبل می‌کند و مابقی را نیز اگر خود مددجو دچار مشکل در پرداخت باشد، می‌تواند از دیگر انواع حمایت کمیته امداد مانند وام‌های قرض‌الحسنه بهره‌مند شود.

خلخالی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲۴۰ نفر از مددجویان گیلانی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند خاطرنشان کرد: این افراد را ۴۷۱۱ زن سرپرست خانوار و ۵۲۹ نفر مرد تشکیل می‌دهند که در ۱۰ ماهه سال جاری پنج میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان برای حق بیمه آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی به فعالیت‌های ارتقاء شاخص‌های بهداشتی خانوارهای تحت حمایت اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی –بهداشتی طبق برنامه‌های ارائه‌شده از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله این فعالیت‌ها است که در ۱۰ ماهه سال جاری برگزاری این کلاس‌ها ۳۱۵ میلیون تومان هزینه در پی داشته است.

شایسته ذکر است ۴۸۰ نفر از بیماران زمین‌گیر تحت حمایت که در منزل نگهداری می‌شوند ماهیانه صد هزار تومان برای نگهداری و بیماران زمین‌گیر نیازمند به پوشینه ۲۰۰ هزار تومان برای خرید پوشینه دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی