English

هادی ساربان:

خسارت خشکسالی و افزایش دما به مزارع پسته مه ولات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات بیان کرد: براساس بازدید‌های کارشناسی انجام شده از باغات پسته شهرستان، خسارت ۴۰ تا ۸۰ درصدی به محصول در ارقام و مناطق مختلف محرز بوده است.

خسارت خشکسالی و افزایش دما به مزارع پسته مه ولات

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات در خبری اعلام کرد: امسال هم خشکسالی بی سابقه، افزایش دما در اواخر زمستان و ابتدای بهار و به دنبال آن کاهش دما، طوفان، گرد و خاک و نوسانات دمایی در کنار کاهش کیفیت و کمیت منابع آبی، تولید این محصول را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است.

ساربان در ادامه متذکر شد: براساس بازدید‌های کارشناسی انجام شده از باغات پسته شهرستان، خسارت ۴۰ تا ۸۰ درصدی به محصول در ارقام و مناطق مختلف محرز بوده که عمده خسارت مربوط به افزایش دما در زمان گرده افشانی و عدم تلقیح میوه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات اظهار کرد: میزان تولید در سال جاری هنوز قابل پیش بینی نیست و نوسانات دمایی و رطوبتی در بهار و گرمای تابستانه، همچنان پسته شهرستان مه ولات را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: بیش از ۷ هزار بهره بردار پسته کار در شهرستان مه ولات نقش مهم تولید پسته در اقتصاد خانوار دارد و خسارت وارده به باغات پسته شهرستان، اقتصاد منطقه و درآمد باغداران را دستخوش تغییرات کاهشی کرده

ساربان در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: ما امیدواریم مسوولین در حوزه اداره بحران، بیمه، ادارات و ارگان‌های حمایتی و پشتیبانی کمک کنند تا بتوانیم بخشی از این خسارت‌ها را جبران کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه