English

آذر رضایی پور:

ورود یک سامانه بارشی دیگر به خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: فعالیت این سامانه باعث وقوع بارشهای رگباری، وقوع رعد برق و در نواحی مستعد استان همراه با بارش تگرگ خواهد شد.

ورود یک سامانه بارشی دیگر به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری داطلاع رسانی کرد: خراسان رضوی از بعد از ظهر امروز تحت تاثیر سامانه بارشی دیگری قرار می‌گیرد که تا روزهای پایانی هفته جاری ادامه دارد.

رضایی پور در ادامه این خبر با اشاره به روند فعالیت این سامانه اضافه کرد: فعالیت این سامانه باعث وقوع بارشهای رگباری ، وقوع رعد برق و در نواحی مستعد استان همراه با بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: در این مدت، به ویژه در نواحی غربی، شمالی و بخش های مرکزی استان تا روز دوشنبه روند افزایش دما وجود دارد و این در حالی است که در این روز، دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: براساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، بیشترین مقدار بارش‌ها نیز در روز یکشنبه و دوشنبه این هفته رخ خواهد داد.

رضایی پور تصریح کرد: روز گذشته و با توجه به عبور امواج کم ارتفاع، شاهد وقوع بارش رگباری همراه با رعد و برق در برخی از نواحی مستعد استان همراه با بارش تگرگ بودیم که بیشترین میزان بارش با هشت میلی متر در مشهد ثبت و گزارش شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: در مدت فعالیت این سامانه بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با ۷۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۸ تا ۳۱ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می شود که دمای هوای مشهد امروز در گرمترین ساعات روز همچون روز گذشته به ۳۱ درجه سانتیگراد برسد.

رضایی پور در خاتمه خاطرنشان کرد: در این مدت قوچان با کمینه دمای ۱۴ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه