English

علی دستورانی:

خوشحالی مردم جغتای از طرح آبخیزداری بندآبگیری این شهرستان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای بیان کرد: هدف از اجرای این بند مهار سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و احیای قنوات و چاه‌های کشاورزی منطقه می باشد.

خوشحالی مردم جغتای از طرح آبخیزداری بندآبگیری این شهرستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی دستورانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای در خبری گفت: طرح آبخیزداری بندآبگیری سنگ و ملات حوزه شهری شهرستان جغتای در جریان بارش‌های بهاری اخیر سال جاری آبگیری و موجب  خوشحالی مردم این منطقه شد.

علی دستورانی در ادامه این خبر اضافه کرد: بند سنگ و ملات حوزه شهری شهرستان جغتای با اعتبار بیش از ۵ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و مشارکت مردمی، با حجم ۲۲۹۱ متر مکعب در سال ۱۳۹۹ اجرا وبه بهره برداری رسید که در این بارندگی بیش از ۱۸۰۰۰ مترمرکمعب آن آبگیری شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای همچنین متذکر شد: هدف از اجرای این بند مهار سیلاب ، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و احیای قنوات و چاه‌های کشاورزی منطقه می باشد.

وی در ادامه این خبر یادآور شد: با آبگیری این بند که در حوزه شهری شهر جغتای واقع است بیش از سه رشته قنات و ۶ حلقه چاه عمیق از نفوذ تدریجی آب استحصال شده در این بند بهره‌مند شدند.

دستورانی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و اعلام کرد: افزایش آب قنوات و چاه‌ها موجبات رونق کشاورزی و دامدارای منطقه را به همراه داشته و نهایتا ارتقاء درآمد روستائیان را رقم می‌زند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه