English

عباسعلی کیانی فرد:

افتتاح دو طرح آبخیزداری در شهرستان سبزوار همزمان با دهه فجر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار بیان کرد: این طرح ها شامل اصلاح بندخاکی سدید به حجم ۱۶ هزار مترمکعب و طرح سنگ و ملات حوضه رازقند به حجم ۷۵۰ مترمکعب است.

افتتاح دو طرح آبخیزداری در شهرستان سبزوار همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباسعلی کیانی فرد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار در خبری اعلام کرد: همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۲ طرح آبخیزداری این شهرستان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کیانی فرد در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: این طرح ها شامل اصلاح بندخاکی سدید به حجم ۱۶ هزار مترمکعب و طرح سنگ و ملات حوضه رازقند به حجم ۷۵۰ مترمکعب است که با هدف مهار رواناب ها و جلوگیری از مخاطرات سیلاب اجرا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح کنترل رواناب در حاشیه کالشور روداب سبزوار به مساحت ۵۰۰ هکتار با هدف جلوگیری از فرسایش و ذخیره نزولات با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال آغاز شده است.

وی همچنین ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقشی مهم در ایمن سازی سرمایه‌های مردم و زیرساخت‌های شهری و روستایی در مقابله با سیل دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار متذکر شد: همچنین اجرای طرح های آبخیزداری در مسیر سیلاب در افزایش حجم سفره‌ آب‌های زیرزمینی، ذخیره سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک کمک کننده است.

کیانی فرد: در همین راستا مطالعات فاز ۲ شهری سبزوار به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و بخش روداب به مساحت ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به پایان رسیده است که در صورت تخصیص اعتبار و اجرای سازه های پیش بینی شده، می‌تواند خسارت ناشی از سیلاب در شهرستان را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه