English

جواد حسینی:

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این برنامه در دو نوبت در روز‌های ۱۷‏-۱۹ اردیبهشت و ۲۳‏‏-۲۱ خرداد با مراجعه مامورین بهداشتی به درب منازل در مناطق شهری و روستایی و خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان انجام می‌شود.

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام: برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان کمتر از ۵ سال برای حفظ دستاورد‌های برنامه ریشه کنی فلج اطفال و اطمینان از عدم ورود و چرخش مجدد ویروس از کشور‌های پولیو آندمیک در مرز شرقی (پاکستان و افغانستان) در قالب واکسیناسیون خانه به خانه در مناطق پرخطر اجرا می‌شود.

حسینی در ادامه این خبر اضافه کرد: این برنامه در دو نوبت در روز‌های ۱۷‌-۱۹ اردیبهشت و ۲۳‌‌-۲۱ خرداد با مراجعه مامورین بهداشتی به درب منازل در مناطق شهری و روستایی و خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این برنامه تمامی مهاجرین خارجی ساکن در اردوگاه‌ها و خارج از اردوگاه ها‌‌ در تمامی شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه، تمامی خانوار‌های ساکن در مناطق عمده مهاجرنشین، حاشیه شهر‌‌، مناطق (شهری، روستایی) با پوشش کمتر از ۹۵ درصد واکسن OPV ۳ در لیست واکسیناسیون قرار دارند.

‌‌حسینی اضافه کرد: همچنین در این برنامه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار (عشایر و غیره) ‌‌، کودکان زیر ۵ سالی که به همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند‌‌ و مناطق مرز شرقی خواف، تایباد، سرخس و مناطق حاشیه شهر مشهد زیر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی