English

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اعلام کرد:

رتبه سوم استان اصفهان در جابجایی مسافر در سال ۱۴۰۰ / ثبت بیش از ۳۶۵ میلیون تردد در راه‌های استان اصفهان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از ثبت بیش از 365 میلیون تردد در سطح راه‌های استان اصفهان در سال 1400 خبر داد.

رتبه سوم استان اصفهان در جابجایی مسافر در سال 1400 / ثبت بیش از 365 میلیون تردد در راه‌های استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدعلی صلواتی در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل با اشاره به ثبت تردد 365 میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه در راه‌های استان بیان کرد: نسبت مدت مشابه سال گذشته این میزان تردد 11درصد افزایش داشته است.

رتبه سوم اصفهان در جابجایی مسافر در سال 1400

وی با اشاره باینکه بیش از 7 میلیون مسافر در سال گذشته به وسیله ناوگان مسافری استان جابه‌جا شدند، گفت:  پس از استان‌های تهران و مشهد ، اصفهان در رتبه سوم میزان جابه‌جایی مسافر در کشور قرار دارد.

صلواتی ادامه داد: در استان اصفهان بیش از 9 هزار راننده ناوگان حمل ونقل مسافر و بیش از 5 هزار دستگاه خودرو از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری وجود دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از نظر حمل و نقل در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، گفت: همچنین این استان در هر یک از شاخص‌های حمل و نقلی رتبه اول و یا دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول افزود: در سال گذشته از مبداء استان اصفهان52 میلیون تن کالا به سایر نقاط  کشور حمل شده است که در این زمینه رتبه اول کشور را در اختیار دارد. 

صلواتی با اشاره به  وجود 35هزار ناوگان بار جاده ای و 45هزار راننده باری در استان توضیح داد: در استان اصفهان 160 شرکت مسافری، 460 شرکت باری، 7 پایانه بار و 31پایانه مسافری و 12مرکز معاینه فنی خودورهای سنگین وجود دارد.

90 درصد تصادفات زاییده یک تخلف انسانی است

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اهمیت جلوگیری از تخلفات رانندگی گفت: بیش از 90 درصد تصادفات زاییده تخلفات انسانی است که برای کاهش این حوادث باید فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تخلفات رانندگی باید برای متخلفان هزینه اجتماعی داشته باشد،افزود: بارها به بیمه‌ها این پیشنهاد را داده‌ایم که تشویقی و تخفیف با توجه به تخلفات اعمال شود در صورتیکه در حال حاضر این امر بر اساس تصادفات اعمال می گردد.

محمد علی صلواتی با اشاره باینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای همه مردم باید به یک هنجار تبدیل و از قانون شکنی جلوگیری شود، گفت: اگر همه ما به وظایف خود به خوبی و درستی عمل کنیم ایمنی در تصادفات را می توان کاهش داد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی نیاز به تغییر نگرش دارد، بیان کرد: متأسفانه فوتی‌های تصادفات زیاد است و باید چاره‌ای اساسی در این زمینه اندیشیده شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان طرح جامع کاهش تصادفات در دستور کار است که این طرح می‌تواند کمک قابل‌توجهی به تحقق اهداف ایمنی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه