English

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی تصادفات فوتی در سال ۱۴۰۰ / واژگونی بیشترین علت تصادفات در استان اصفهان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان از افزایش 15درصدی تصادفات فوتی در سال 1400 خبر داد.

افزایش 15 درصدی تصادفات فوتی در سال 1400 / واژگونی بیشترین علت تصادفات در استان اصفهان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، معید ذهبیون در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل با اشاره به افزایش 15 درصدی تصادفات فوتی در استان اصفهان بیان کرد: براساس اعلام پلیس بیشترین تصادفات در استان اصفهان واژگونی بوده است.

 وی با بیان اینکه در سال 99 افزایش 15 درصدی تردد را داشته ایم، گفت: اما به دلیل ثابت بودن امکانات همچنان شاهد افزایش 15درصدی تلفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره باینکه واژگونی دلیل بیشترین تصادفات در استان اصفهان بوده است، افزود: دلیل اصلی این امر نیز خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو و سرعت بالا بوده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان بیان داشت: امسال در تعطیلات نوروز 41 نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند.

ذهبیون اضافه کرد: آمار تصادفات جاده ای در استنا اصفهان نسبت به سال گذشته یک نفر کمتر بوده است در حالی که در نوروز 1401 آمار تردد نسبت به سال گذشته 68 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره باینکه علت 70 درصد تصادفات در استان عامل انسانی بوده است، گفت: البته باید در نظر داشت که آموزش‌های راهنمایی و رانندگی در کشور کافی نیست و باید در این حوزه بازنگری داشته باشیم.

کمتر از 10 درصد از سرنشینان عقب خودروها از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان اظهار داشت: کمتر از 10درصد از سرنشینان عقب خودروها از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند که در هنگام وقوع تصادف وزن سرنشینان و اشیا موجود در خودرو افزایش می‌یابد به طوریکه یک فرد 70 کیلوگرمی سرنشین عقب در هنگام وقوع تصادف به اندازه 3 تن ضربه به جلو وارد می‌کند.

وی توصیه کرد: خانواده‌ها هنگام عزیمت به سفر باید نسبت به ایمنی سفر و خوروی خود توجه داشته باشند و سفر را از درب منزل حساب کنند و نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند.

ذهبیون ادامه داد: توسعه ناهمگون شهرنشینی با توسعه راه‌ها همخوانی ندارد و در این زمینه باید راه‌ها مناسب سازی و افزایش داه شوند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه هزینه نگهداری راه‌ها بسیار گران بیان داشت: در حال حاضر  روکش یک محور با عرض 3.5 متر در یک کیلومتر حدود یک میلیارد تومان است.

معاون حمل و نقل جاده ای اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه