English

محمد نبوی فرد:

آغاز کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: عشایر برون کوچ خراسان رضوی با تعداد ۳۵۰ خانوار نیز از مراتع قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان حرکت خود را آغاز کرده است.

آغاز کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نبوی فرد مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر به سوی مراتع سردسیر این استان همزمان با اردیبهشت ماه آغاز شده است.

نبوی فرد در ادامه خبر داد: در قالب این کوچ، عشایر درون کوچ خراسان رضوی از مناطق قشلاقی استان شامل پساکوه کلات، سرخس، میامی در مشهد، سبزوار، بردسکن و خواف به سمت ییلاقات استان در کوه های هزار مسجد، کلیدر، عمارت و ارتفاعات همان شهرستان ها نقل مکان می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی افزود: عشایر برون کوچ خراسان رضوی با تعداد ۳۵۰ خانوار نیز از مراتع قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان حرکت خود را آغاز کرده و با طی مسافت ۳۷۰ کیلومتری و عبور از مسیرهای استان خراسان شمالی، در ییلاقات خراسان رضوی از جمله کوه‌های هزارمسجد و کلیدر در ارتفاعات شهرستان قوچان، چناران و نیشابور استقرار می‌یابند.

وی در ادامه متذکر شد: با توجه به کمبود بارشها، خشکسالی، کاهش علوفه و نیاز شدید به نهاده‌های دامی و آب شرب دام و همچنین به منظور رفاه حال عشایر در طول مسیر کوچ، تانکرهای آبرسان نسبت به آبرسانی اقدام خواهند کرد.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی همچنین یادآور شد: علاوه بر این شبکه‌های تعاونی عشایری نیز علوفه مورد نیاز، گاز مایع و دیگر مایحتاج ضروری مورد نیاز خانوارهای عشایر را تامین خواهند کرد.

نبوی فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: عشایر خراسان رضوی در نیمه دوم اردیبهشت ماه در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد و به مدت سه ماه در آن مناطق حضور خواهند داشت و سپس به میان‌بندهای استان عزیمت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه