English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

کشت قراردادی مرکبات و کیوی در مازندران/ ساماندهی ۸۰ هزار بهره بردار در نظام صنفی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت قراردادی مرکبات و کیوی در دستورکار است تا بتوانیم با اجرای کشت قراردادی مشکلات باغداران حل شود.

کشت قراردادی مرکبات و کیوی در مازندران/ ساماندهی 80 هزار بهره بردار در نظام صنفی کشاورزی

ب️ه گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی در نشست با اعضای نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اظهار داشت: باید از ظرفیت نظام صنفی در کارهای کشاورزی استفاده کنیم و نظام صنفی یک تشکل حمایتی برای کشاورزی و کشاورزان استان است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم جلسات مشترک و تخصصی تر برای رفع مشکلات و پیگیری مسائل نظام صنفی کشاورزی برگزار کنیم تا نگرانی های اعضای نظام صنفی برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در صدد هستیم منابع مالی پیمانکاران بذر به موقع در اختیار آنان قرار گیرد تا مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت قراردادی مرکبات و کیوی در دستورکار است تا بتوانیم با اجرای کشت قراردادی مشکلات باغداران حل شود.

در ادامه رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نشست مشترک با مسئولین جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: در شرایطی قرار داریم که امنیت غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برگزاری قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی نشان دهنده اهمیت به تولید محصولات کشاورزی است.

قاسم پیشه ور افزود: با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است و سنددار کردن کشاورزی مورد توجه است، امیدواریم در آینده در تأمین غذا دچار مشکل نشویم و اراضی کشاورزی از چرخه تولید خارج نشود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در ادامه با بیان اینکه تاکنون 80 هزار بهره بردار از طریق نظام صنفی کشاورزی مازندران ساماندهی شدند، گفت: سال 80 در قانون مصوب شد وزیر جهاد کشاورزی عضو هیات عالی نظارت بر اصناف باشد و مکلف شد نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی کشور را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: اولین نظام صنفی در سطح شهرستان از سوی وزارت جهاد کشاورزی استقرار پیدا کرد و بخشی از وظایف نظام صنفی کشاورزی به نظام مهندسی و نظام دامپزشکی داده شد.

محمدجواد خاکزاد افزود: در سال 97 آیین نامه جدید نظام صنفی کشاورزی مطابق نظام صنفی شکل گرفت.

وی اظهار داشت: همه شهرستان ها دفاتر دارند و شهرستان هایی که عضویت کمتری دارند از تعاون روستایی می خواهیم اتاقی را برای فعالیت در اختیار قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه