English

بازگشت ۳۷ واحد صنعتی راکد در قم سال گذشته به چرخه تولید

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم از بازگشت ۳۷ واحد صنعتی راکد در قم سال گذشته به چرخه تولید خبر داد.

بازگشت ۳۷ واحد صنعتی راکد در قم سال گذشته به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری موج قم، اکبر ابدالی بیان کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در زمینه تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی، با اشتغال ۵۴۱ نفر و سرمایه ثابت ۳ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال، فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌است.

وی تاکید کرد:روند تولید واشتغال قم در بخش‌های صنعتی و معدنی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری، سرعت خواهد یافت و در این رابطه با نگاه ویژه مسئولان استان حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت دربخش‌های تولیدی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعتی و معدنی استان ۸۹۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال است که با این میزان سرمایه‌گذاری برای ۶۱ هزار و ۳۱۵ نفر در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی فعال در قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

ابدالی گفت: استفاده از جدیدترین روش‌های موجود برای تولید محصولات راهبری و مورد نیاز مردم، موضوع مورد تاکید سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است و در این رابطه سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی استان به آخرین فناوری‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: مسیر فعالیت‌های صنعتی و تولیدی درقم روند رو به رشدی خواهد داشت و در این رابطه ضمن افزایش ظرفیت تولید، اشتغال و سایر شاخص‌های اقتصادی، نگاه ویژه‌ای به رعایت استانداردهای تعیین شده برای حفظ محیط زیست و طبیعت استان داریم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه