English

خلیل قاسمی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت هرمزگان در تحقق هدفگذاری صادرات غیرنفتی/ بازگشت ۸۱ واحد صنعتی به چرخه تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان از بازگشت 81 واحد صنعتی و معدنی به چرخه تولید استان خبر داد و گفت: هرمزگان با دارا بودن ۲۱ نوع ماده معدنی می تواند گام مثبتی در راستای رسیدن به هدفگذاری صادرات غیرنفتی بر دارد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان، ضمن اشاره به فعالیت مجدد  81 واحد صنعتی و معدنی در سال گذشته در استان، اعلام کرد: با احیای 81 واحد صنعتی و معدنی، برای927 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
وی ادامه داد: برای احیاء دیگر واحدهای صنعتی و معدنی در سال جدید نیز برنامه هایی داریم و تلاش ما بر این است تا واحدهای بیشتری به چرخه تولید باز گردند.
قاسمی به برگزاری مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اشار و بیان کرد: این جلسات در سال جدید با محوریت «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: سال گذشته ۲۸۵ نشست کارگروه اصلی و کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید در هرمزگان برگزار شد که ماحصل آن ۹۲۶ مصوبه بود که از این تعداد ۷۵۲ مصوبه به انجام شد و ۱۶۲ مصوبات در دست اقدام است.

قاسمی تصریح کرد: هرمزگان با دارا بودن ۲۱ نوع ماده معدنی از جمله سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت، دولومیت، سنگ آهک، خاک سرخ و سنگ لاشه ، علاوه برمصرف داخلی و کمک به واحدهای تولیدی می تواند با فرآوری این نوع مواد به کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین صادر کند و در راستای رسیدن به هدفگذاری صادرات غیرنفتی گام مثبت بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه