English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

اقتصاد مازندران به کشاورزی وابستگی زیادی دارد/ باغداری مازندران بِرَند است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با اعضای اتحادیه باغداران استان مازندران گفت: اقتصاد مازندران به کشاورزی وابستگی زیادی دارد و کشاورزی یک اولویت برای استان است.

اقتصاد مازندران به کشاورزی وابستگی زیادی دارد/ باغداری مازندران بِرَند است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی در نشست با اعضای اتحادیه باغداران استان مازندران اظهار داشت: کشاورزی مازندران با همکاری اتحادیه ها و تشکل‌ها دارای هویت خواهد بود و همه باید دست بدست هم دهیم تا ظرفیت‌های مغفول را شناسایی و به کارگیری کنیم.

وی ادامه داد: باغبانی مازندران در کشور برند است و لازم است تولیدات باغی استان علمی تر باشد تا ورود مکانیزاسیون به باغات استان افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با مازاد تولید برخی محصولات به ویژه محصولات باغی در استان مواجه هستیم، بر توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات تأکید کرد و گفت: نهالستان‌های استان باید ساماندهی شود و ارقام کیفی اصلاح شده تولید و به باغداران عرضه شود.

عنایتی با اشاره به لزوم اصلاح و نوسازی باغات، بر تغذیه و هرس باغات تأکید کرد: شناسایی بازارهای هدف جهانی برای محصولات باغی باید مورد توجه قرار گیرد و تکنولوژی و صنایع باید وارد باغات استان شود و توانمندی و مهارت باغداران افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در باغات استان باید افزایش یابد، اظهار داشت: از ظرفیت اتحادیه باغداران و متخصصان باغداری مازندران برای تولید اقتصادی و صادرات محور استفاده شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در نشست با اعضای اتحادیه باغداران استان گفت: باحضور مهندس عنایتی در رأس هرم سازمان جهاد کشاورزی مازندران شاهد تحول در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: کشاورزی در مازندران یک مزیت است و باید با نگاه جدید در کشاورزی استان ورود کنیم و کشاورزی را دانش بنیان کنیم.

منصورعلی زارعی تصریح کرد: باید تلاش کنیم و بتوانیم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، هزینه تولید را کاهش داده و درآمد اقتصادی کشاورزان را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: کشاورزی استان باید حرف‌های جدید در کشور داشته باشد و صادرات محصولات کشاورزی مازندران افزایش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کارها باید به تشکل‌ها و اتحادیه ها واگذار شود و دولت نقش سیاستگذاری و حاکمیتی داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران نیز افزود: کلاس های آموزشی و ترویجی در حوزه مرکبات در محل دفتر اتحادیه باغداران استان برگزار می شود.

شعبانی با بیان اینکه در این اتحادیه از نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود تا کیفیت خدمات را افزایش دهیم، ادامه داد: در حوزه تحقیقات، کشت بافت، بازدیدهای فنی، خدمات آزمایشگاهی و فروشگاهی و امور آموزشی فعالیت داریم و به باغداران استان و کشور خدمات ارائه می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه