English

استاندار مازندران:

شکوفایی کشاورزی مازندران، سرمایه گذاری برای کشور است / برگزاری جشن خودکفایی برنج با حمایت از کشاورزی مازندران

استاندار مازندران، کشاورزی مازندران را ظرفیتی ملی دانست و گفت: اگر مازندران حمایت شود، در سال 1404 جشن خودکفایی برنج را در کشور شاهد خواهیم بود.

شکوفایی کشاورزی مازندران، سرمایه گذاری برای کشور است / برگزاری جشن خودکفایی برنج با حمایت از کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان مازندران اظهار داشت: کشور در حال عبور از اقتصاد بر پایه نفت به اقتصاد کشاورزی است که سیاستگذاری بسیار درستی است و در واقع باید پیش از این ها اتفاق می افتاد.

وی با بیان این که باید ببینیم اهداف برنامه توسعه به ویژه در حوزه کشاورزی بر اساس سند آمایش تا چه اندازه محقق شده است، ادامه داد: متأسفانه سال های سال به این موضوع بسیار مهم، عنایت و اهتمامی نشد و عملاً به منافع مردم در این راستا به ویژه در دولت گذشته خیانت شده است. انتظار داریم در مجموعه کمیسیون کشاورزی مجلس به این موضوع توجه جدی شود.

استاندار مازندران، کشاورزی را مسئله ای استراتژیک و مهم در جهت تأمین سلامت و امنیت غذایی دانست و افزود: دولت سیزدهم نگاهی متفاوت به ظرفیت های استان ها خصوصاً مازندران دارد چرا که مسأله غذا و تأمین آن موضوعی تعیین کننده در سال های آینده است و مازندران در این راستا و صادرات محصولات غذایی، استانی محوری است.

وی با اشاره به اینکه مازندران علیرغم ارائه خدمات ملی، محروم و بی بهره از توجهات مرکز مانده است، گفت: مدیریت بخش کشاورزی و بالفعل کردن ظرفیت های این حوزه با توجه به چهار فصل بودن استان و امکان برداشت محصولات کشاورزی در همه فصول، موضوعی اساسی است.

حسینی پور وجود 2800 روستای مستعد در مازندارن برای توسعه باغات را یک فرصت و امکان بزرگ تلقی کرد و گفت: در این زمینه مردم مازندران حرف دارند، اگر نصف هزینه هایی که صرف نفت شد در کشاورزی هزینه می شد  اکنون می توانستیم فلکه های نفت را کاملاً ببندیم.

وی دریای خزر را یک مسیر استراتژیک و کریدوری امن برای صدور تولیدات استان در شرایط ناامن دانست و با بیان این که به این ظرفیت باید از منظر پدافند غیرعامل نگریسته شود، تصریح کرد: اگر مازندران، پایلوت کشاورزی کشور شود، ایران اسلامی شکوفا می شود، اگر چه در سمت دادن محصول برنج به استان های فاقد آب دچار خطا شدیم.

این مسئول بر سیاستگذاری اساسی بر اساس منویات داهیانه مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی با عنایت به استعدادهای شمال کشور تأکید کرد و عنوان داشت: ما در سیاستگذاری های اجرایی، بخش کشاورزی را اولویت اول استان قرار دادیم و تأکید کردیم امکانات با همه توان به این سمت سوق داده شود.

وی سیاست گذاری های صادراتی محصولات کشاورزی با توجه به بحران غذایی منطقه ای را نادرست عنوان کرد و بیان داشت: دیپلماسی اقتصادی حوزه کشاورزی به ویژه در حوزه اوراسیا با تحرک بیش از پیش وزارت خارجه فعال تر شود.

حسینی پور با اشاره به این که شکوفایی در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی مازندران، سرمایه گذاری برای کشور است، خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه توسعه کشور، ایران اسلامی باید در سال 1404 قدرت برتر منطقه در همه حوزه ها از جمله کشاورزی باشد.

وی تصریح کرد: اگر مازندران حمایت شود، در سال 1404 جشن خودکفایی برنج را در کشور شاهد خواهیم بود. مازندران، آمادگی و استعداد حرکت به سوی این نقطه را دارد، مجلس با تصویب این برنامه ها و کمک های لازم، زمینه ساز این اقدام و دستاورد بزرگ برای کشور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه