English

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس

گوشت را فقط از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید/ گوشت قرمز باید ممهور به مهر دامپزشکی باشد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم خرید گوشت قرمز از فروشگاه‌های معتبر گفت: این گوشت‌ها باید ممهور به مهر دامپزشکی باشد.

گوشت را فقط از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید/ گوشت قرمز باید ممهور به مهر دامپزشکی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، نادر گوگلانی امروز در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس به اقدامات شبکه دامپزشکی گنبدکاووس در خصوص پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های تب مالت و تب کریمه کنگو، اظهار کرد: به لطف خدا و هوشیاری مراکز قرنطینه و بازرسی ورود و خروج استان گلستان تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوکی به بیماری‌های مطرح و شیوع یافته در کشور به ویژه بیماری تب کریمه کنگو در سطح شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان دیده نشده است.

وی با بیان اینکه سمپاشی دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام از 20 روز پیش در مناطق روستایی گنبدکاووس آغاز شده است، افزود: آنچه به عنوان نکته مهم باید مردم عزیز شهرستان گنبدکاووس بدانند این است که بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، ذبح دام با رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاه‌های استاندارد و استفاده نکردن از گوشت قرمز به صورت گرم است.

گوشت قرمز و جگر خام را باید به مدت 24 ساعت در یخچال با دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت ذبح بهداشتی دام‌ها در کشتارگاه‌های استاندارد، خاطرنشان کرد: گوشت قرمز و جگر خام را باید به مدت 24 ساعت در یخچال با دمای صفر تا چهار درجه نگهداری کرده و پس از آن مصرف شود.

گوگلانی با اشاره به اینکه گوشت مورد تائید شبکه دامپزشکی شهرستان بدون شک ممهور به مهر این اداره است، افزود: شهروندان عزیز گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و با رویت مهر شبکه دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس دریافت کنند و از خرید هرگونه گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه