English

تب کریمه کنگو به عنوان بیماری بومی هرمزگان، در فصل بهار و تابستان شیوع پیدا می کند/نواقص در کشتارگاه های بندرعباس

کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرعباس با عنوان پیشگیری و بررسی تب کریمه به ریاست احمد پویافر، فرماندار بندرعباس در محل فرمانداری برگزار شد.

تب کریمه کنگو به عنوان بیماری بومی هرمزگان، در فصل بهار و تابستان شیوع پیدا می کند/نواقص در کشتارگاه های بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج، دکترمحمدی دبیر کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرعباس هدف از تشکیل جلسه را بررسی وضعیت بیماری تب کریمه کنگو و پیشگیری از آن در شهرستان بندرعباس، افزود: این بیماری با توجه به شرایط آب و هوایی، در برخی از استان ها از جمله هرمزگان بومی می باشد و هر ساله در بهار و تابستان مواردی از این بیماری در اثر عدم رعایت موازین بهداشتی رخ می دهد.

مهندس محمدرضا زارعی مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به نواقص در کشتارگاه صنعتی هرمز دام قلعه قاضی و کشتارگاه شهرداری بندرعباس عنوان کرد: در این راستا ضمن بازدید فوری از این دو کشتارگاه و از قصابی های سطح شهر بازدید بهداشتی صورت گرفته و به مسئولان و کارکنان این مراکز آموزش چهره به چهره داده شده است.

مهندس احمد پویافر فرماندار شهرستان بندرعباس رئیس  کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرعباس   در خصوص اثر بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت:  با توجه به اهمیت این بیماری و مخاطراتی که ممکن است در پی بروز این بیماری در شهرستان داشته باشد، از همه اعضاء خواست که در اطلاع رسانی به مردم، دامداران و قصابان با مرکز بهداشت همکاری داشته باشند و از نیروی انتظامی خواست که راههای ورود و خروج شهرستان را کنترل و از حمل دام بدون مجوز دامپزشکی، جلوگیری نمایند.

فرماندار شهرستان بندرعباس خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه کنترل بیماری کارنامه قابل قبولی دارد و این بیماری هم قابل پیشگیری است. ما باید تلاش کنیم تا دیگر شاهد این بیماری نباشیم .

گفتنی است؛ تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو ((CCHF یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است؛ که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه