English

سرپرست هیات ورزش های زورخانه ای کردستان:

انحصار را در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی از بین خواهیم برد/ به دنبال جذب حداکثری هستیم

سرپرست هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کردستان گفت: انحصار را در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی از بین خواهیم برد وبه دنبال جذب حداکثری و توسعه این رشته ورزشی در استان کردستان هستیم.

انحصار را در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی از بین خواهیم برد/ به دنبال جذب حداکثری هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اصغر گومه‌ای شامگاه امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های استان کردستان اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای به فرمایش رهبری، یک فرهنگ و تاریخ است که باید آن را احیا کرد و هیات کردستان نیز در این مسیر قرار دارد.

سرپرست هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کردستان در ادامه ورزش و منش پهلوانی را کمک به مردم دانست و ادامه داد: سنت حسنه دستگیری از مظلومین در کردستان و ایران قدمت دیرینه‌ای دارد و هیات باستانی کردستان نیز به منظور شرکت در آزادسازی زندانیان غیرعمد، جشن گلریزان را در زورخانه پهلوان نادر سنندج برگزار می‌شود.

به گفته وی، کسانی که مدت‌های زیادی در گودهای زورخانه بوده‌اند زمینه کمک به آزادسازی زندانیان را فراهم خواهند کرد و این اساس پهلوانی و جوانمردی است که ورزشکاران استان در این مراسم شرکت خواهند کرد.

گومه‌ای در ادامه به برنامه‌های هیات ورزش های زورخانه ای کردستان اشاره کرد و گفت: دیدار با پیشکسوتان و نام‌آوران ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان یکی از برنامه‌های هیات است که به منظور معرفی بهتر آنان به جامعه، خاصتا جامعه ورزشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از 18 دی ماه سال گذشته که بعنوان سرپرست هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کردستان انتخاب شدم تاکنون اقدامات خوبی انجام شده که اعزام تیم زورخانه‌ای استان به مسابقات ملی و کسب دو رتبه برتر از آن جمله است.

وی افزود: همزمان با دهه فجر سال گذشته و نواختن زنگ انقلاب در زورخانه پهلوان نادر سنندج، از قهرمانان باستانی استان تجلیل شد.

گومه‌ای همچنین، برنامه مودت و دوستی بین پیشکسوتان، دیدار با روسای هیات‌های شهرستانی، برگزاری یادواره شهدای زورخانه‌ای و تجلیل از خانواده آنان، تعیین کمیته‌های هیات استانی، اجرای برنامه‌های زورخانه‌ای در ماه رمضان، نشست احیای ورزش زورخانه‌ای در زندان‌ها، تدوین تقویم برنامه‌های سال و اعزام تیم زورخانه‌ای به شبکه ورزش را از برنامه‌های اجرایی و در دست اجرای هیات باستانی کردستان برشمرد.

وی عنوان کرد: هیات کردستان جزو ۵ هیات برتر کشور است که به دنبال برنامه‌ریزی دقیق، اجرای خوب و نظارت مستمر و هوشمند هستیم تا ضمن حفظ جایگاه کشوری ورزش زورخانه‌ای استان، این جایگاه را به مرحله ایده‌آل برسانیم.

سرپرست هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کردستان در ادامه گفت: بغیر ازشهرستان های  سروآباد و بانه، هیات زورخانه‌ای در تمامی شهرستان‌های استان فعال است و در همه شهرستان‌ها بجز مریوان ، سالن گود زورخانه وجود دارد.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر 15 سالن زورخانه در کردستان وجود دارد که چهار مورد آن در سنندج و مابقی در شهرستان‌هاست.

گومه‌ای در ادامه، استعدادیابی از پایه، حضور در لیگ برتر و کسب عناوین برتر بازآموزی و تقویت ورزشکاران، مربیان و مرشد را از برنامه‌های امسال هیات باستانی کردستان اعلام کرد.

وی با عنوان اینکه تجهیزات زورخانه‌ای هزینه‌بر است، کمبود تجهیزات، ضعف در زیرساخت‌ها و فرسوده‌بودن زورخانه‌ها در شهرستان‌ها را از مسائل و مشکلات هیات باستانی کردستان ذکر کرد.

گومه‌ای در ادامه سخنانش گفت: برای برگزاری لیگ استانی باستانی هم با چند شرکت وارد مذاکره شده‌ایم که در صورت تامین اعتبار، لیگ را برگزار خواهیم کرد.

وی از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست تا برای تقویت و استقبال بیشتر از کشتی پهلوانی و ورزش باستانی فرهنگ‌سازی کنند چرا که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای با ذکر و معنویت درهم آمیخته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه