English

غلامرضا نوری:

"طرح صیانت" سفارش بیرون از مجلس بود/طراحان به موضوعات اقتصادی و فنی طرح بی‌تفاوت بودند

نماینده مردم بستان آباد درباره حاشیه سازی طرح صیانت گفت: این طرح توسط تیم کارشناسی مجلس تدوین نشده بود و این طرح به صورت سفارشی در بیرون از مجلس نوشته شده و به کمیسیون ارسال شده بود.

"طرح صیانت" سفارش بیرون از مجلس بود/طراحان به موضوعات اقتصادی و فنی طرح بی‌تفاوت بودند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، غلامرضا نوری اظهار داشت: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی یا همان طرح صیانت را رئیس مجلس شورای اسلامی به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده است. اما اگر مبنای ارجاع این است که کارهای کارشناسی دقیق بر روی آن صورت گرفته و در ادامه در صحن مجلس بررسی شود که خوب است اما اگر قرار است اختیار قانون گذاری را به جای دیگری بدهیم، با این موضوع موافق نیستم.

عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی افزود: مجلس شورای اسلامی باید نقش تصمیم گیری و ریل گذاری خود را حفظ کند زیرا با دادن اختیارات مجلس به شواری عالی فضای مجازی مخالفم و در این باره هم نگرانی‌هایی وجود دارد و قرار نیست ساختار قانون اساسی را به جای دیگری واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: اما اگر بخش‌های فنی این موضوع مانند شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و دولت، کارهای کارشناسی بر روی طرح حمایت از فضای مجازی انجام دهند و پیشنهادات ارزشمند و کاربردی را جذب کنند تا در قالب طرح یا لایحه به مجلس ارسال شود، با این موضوع موافقم.

نوری درباره اینکه پس از ارجاع طرح صیانت به کمیسیون مشترک و تغییراتی که برای آن اتفاق افتاد، مجلس این طرح را به رسمیت نشناخت، گفت: درباره کلیات طرح باید گفت که حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی  و فنی این طرح را بررسی کردند که نمی‌توان همه این حوزه‌ها را با یکدیگر در کنار هم قرار داد.

وی با انتقاد از طراحان اولیه طرح صیانت که به دنبال محدود کردن فضای مجازی بودند، گفت: طراحان به موضوعات اقتصادی و فنی طرح بی‌تفاوت بودند و فقط محدود کردن فضای مجازی برای آنها اهمیت داشت که در این صورت برای همه ابعاد گفته شده باید جداگانه قانون نوشت.

 وی با تاکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی نیاز به قانون است، عنوان کرد: البته قوانینی باید وضع شود که در جهت دسترسی آسان تر، افزایش سرعت اینترنت و کاهش قیمت اینترنت درنظر گرفته شود. نه اینکه پهنای باند کمتر شده، ظرفیت کاهش پیدا کند و قیمت اینترنت هم بالاتر برود که این نشانه ساماندهی فضای مجازی نیست.

وی با تاکید براینکه باید این طرح به صورت لایحه به مجلس ارسال شود، تصریح کرد: چرا که ممکن است شورای عالی فضای مجازی هم در مسیر قبلی طراحان صیانت حرکت کرده و دوباره مسائلی را ایجاد کنند. بر همین اساس نباید اختیار مجلس را به طور کامل واگذار کنیم. البته استنباط بنده این است که این طرح برای شورای عالی فضای مجازی ارسال شده که کارشناسان این بخش پس از بررسی لازم به صورت لایحه به مجلس ارسال کنند.

نماینده بستان آباد در مجلس درباره حاشیه سازی این طرح اظهار داشت: این طرح توسط تیم کارشناسی مجلس تدوین نشده بود و اگر طرح از سوی نمایندگان به صحن بیاید، نمایندگان نسبت به آن اشراف داشته و طرح از پختگی لازم برخوردار است. اما این طرح به صورت سفارشی در بیرون از مجلس نوشته شده و به کمیسیون ارسال شده بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نیت در این طرح از پایه سست و خراب بود و فقط برای محدود کردن فضای مجازی و منافع اقتصادی در پلتفرم‌ها تهیه شده بود.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: کمیسیون ویژه که برای این طرح تشکیل شده بود کمیسیون مهندسی شده‌ای بود که سبب مقاومت برخی از نمایندگان شد و در نهایت امکان اصلاح روی آن وجود نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه