English

هادی ایزدی:

افزایش صادرات کالا از شهرستان گناباد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۴ تن کالای صنعتی و تولیدی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ از گناباد به ۱۹ کشور هدف صادراتی صادر شده است.

افزایش صادرات کالا از شهرستان گناباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ایزدی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در خبری اعلام کرد: صادرات کالا از این شهرستان به کشورهای مختلف پارسال به لحاظ وزنی ۷۴ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

ایزدی در ادامه اظهار کرد: هفت هزار و ۵۰۴ تن کالای صنعتی و تولیدی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ از گناباد به ۱۹ کشور هدف صادراتی صادر شده است که به لحاظ ارزشی ١٣٢ درصد رشد را نسبت به سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد همچنین افزود: با وجود محدودیت‌های کرونایی و تحریم‎ها ی اقتصادی صادرات کالا از گناباد به لحاظ وزنی و ارزشی افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده این اقلام صادراتی کالاهای صنعتی، ظروف چینی، ظروف مقوایی، آجر و جرم نسوز، سنگ نمای ساختمانی، پودرهای معدنی، نشاسته، کالای خواب، پسته و زعفران بسته‌بندی شده، فرآورده‌های لبنی، پودر موسیر، نمک خوراکی و نوشیدنی آلوئه‌ورا بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد یادآور شد: سیاستهای جدید دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله  اعزام هیات تجاری به کشورهای اوراسیا و پذیرش هیات از این کشورها، برگزاری نمایشگاهها، کاهش هزینه‌های مبادلات تجاری، تولید برای صادرات، حمایت‌های مالی، تامین سرمایه در گردش، ثبات در قوانین و مقررات می باشد.

ایزدی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین حضور بیشتر تشکلهای صادراتی در تصمیم گیریها، افزایش اعزام رایزن بازرگانی به خصوص به کشورهای منطقه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان و دست‌اندرکاران مربوطه از اقدامات موثر در جهت افزایش کمی و کیفی صادرات در شهرستان گناباد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه