English

در هفته دوم فعالیت مدارس؛

استقبال ۸۹درصدی دانش آموزان از آموزش حضوری

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش حضور دانش آموزان در هفته دوم فعالیت مدارس را ۸۹ درصد اعلام کرد

استقبال ۸۹درصدی دانش آموزان از آموزش حضوری

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان بندرعباس و گفتگو با دانش آموزان و اولیای مدرسه ضمن تقدیر از خانواده ها و اعتمادی که به تصمیم اتخاذ شده درخصوص حضوری شدن آموزش داشته‌اند، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق این رضایت‌مندی همگام با استان ها، نیازسنجی ها را رصد کرده و با تشکیل کمیته های مدیریت فوریت و اعلام گزارش ها اقدامات لازم را انجام داده است و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تسعطیلی آموزش حضوری در مدارس و ادامه روند فعالیت ها در بستر مجازی به واسطه اجباری که متاثر ازشیوع  بیماری کرونا بود، امرتعلیم و تربیت دانش آموزان را به شدت دچار رکود کرد، این امر در بازخوردهای ارائه شده از استان ها کاملا مشهود بوده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر آن خانواده ها نیز با ملاحظه افت تحصیلی، بی انگیزگی و عدم تحرک فرزندان خود خواستار جدی آموزش حضوری بودند، لذا باتوجه به واکسینه شدن اولیا و دانش آموزان و کنترل این بیماری تصمیم ستاد مدیریت کرونا به پیروی از تدبیر دولت سیزدهم بر این شد که فعالیت های مدارس قابلیت برگشت به صورت حضوری دارند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه دانش آموزان سرمایه های کشور ما هستند و باید از این سرمایه به نحو مطلوب محافظت شود تصریح کرد: مدیران مدارس مکلف هستند طبق دستورالعمل فعالیت حضوری اجرای برنامه های مدرسه را منطبق با اهداف سند تحول بنیادین همراه با پویایی و ایجاد رغبت و نشاط همراه کنند.

وی ضمن ابراز رضایت از رعایت دو اصل اجرای شیوه نامه های بهداشتی‌ و تهویه طبیعی درمدارس  تأکید کرد: در مندرجات نهایی شیوه نامه وزارت بهداشت،فاصله گذاری اجتماعی حذف شده است لذا،حضور دانش آموزان درکلاس ایجاد نگرانی نمی کند.

هاشمی در ادامه از اعزام ۲۰ تیم نظارتی وزارت جهت بررسی چالش های موجود در مدارس استان خبر داد و افزود: پس از پایان نظارت ها مسائل مطرح شده برای رسیدگی اولویت بندی خواهندشد.  

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش حضور دانش آموزان درهفته دوم فعالیت مدارس را ۸۹ درصد اعلام کرد و گفت: این اتفاق نشان می دهد وضعیت استقبال از آموزش حضوری رضایت بخش است.

گفتنی است، در این بازدید فعالیت های مدرسه دخترانه پرستش، ام‌کلثوم و دبستان شاهد شهید برخورداری مورد ارزیابی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه