English

نادر فلاحی خبر داد:

افزایش ۱۲۰ درصدی اقامت مسافران و گردشگران در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اقامت مسافران و گردشگران در تعطیلات عید نوروز 1401 نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش یافته است.

افزایش 120 درصدی اقامت مسافران و گردشگران در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: در تعطیلات عید نوروز 1401 بیش از 246 هزار نفر در استان اردبیل اقامت داشتند که این مقدار نسبت به سال قبل حدود 120 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: نکته مهم در عید نوروز 1401 برای گردشگری استان اردبیل افزایش ماندگاری مسافر در استان بود که براساس آمار ماندگاری مسافران از 24 ساعت به سه روز افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: امسال برخلاف سال‌های پیش تقریبا گردشگری چادری نداشتیم و گردشگران اکثرا از هتل‌ها و اقامتگاه‌های قانونی استفاده کردند که این نشان دهنده ارتقا سطح گردشگران ورودی به استان اردبیل است.

فلاحی با اشاره به افزایش آمار ترددهای خودرویی در استان گفت: 917 هزار تردد خودرویی در تعطیلات نوروزی در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است که نسبت به سال قبل بیش از 12 هزار تردد افزایش وجود داشته است.

وی افزود: موزه‌‎ها و اماکن تاریخی استان امسال مورد توجه گردشگران قرار گرفت و 19 هزار و 186 نفر از هموطنان از این جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه