English

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان تاکید کرد:

بسیج دستگاه‌های اجرایی در صنعتی شدن شرکت‌های دانش بنیان ضروری است

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد:بسیج دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزها و صنعتی شدن شرکت‌های دانش بنیان ضروری است.

 بسیج دستگاه‌های اجرایی در صنعتی شدن شرکت‌های دانش بنیان ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد شریف زارعی در دیدار و گفتگو  با اعضای شورای اسلامی شهر کاشان گفت: با توجه به محدودیت سفر ناشی از عوارض شیوع ویروس کرونا برای مردم ایران در 2 سال کنونی حجم سفر در تمام شهرهای ایران به ویژه در کاشان همزمان با نوروز امسال افزایش یافت به طوری که کاشان با صدر نشینی بازدید مجموعه جهانی باغ تاریخی فین در استان اصفهان و جزو انتخاب 10 بنای اول کشوری مورد بازدید بیش از یک میلیون و 400 هزار گردشگر از بناهای تاریخی قرار گرفت که مایه مباهات کاشان بود.

وی در ادامه بیان داشت: البته دقت در استاندارد سازی ورود گردشگر متناسب با ظرفیت و سازه فضای باغ تاریخی فین نیز باید در برنامه ریزی عوامل گردشگری قرار بگیرد تا به لحاظ افزایش ورود گردشگر آسیبی به فضا  وارد نشود.

زارعی تصریح کرد: 80 هزار اقامت یک و نیم روز نیز اسکان مسافران نوروزی در کاشان با مدیریت، برنامه‌ریزی، تعامل و هماهنگی مطلوب مجموعه‌های شهرداری و فرمانداری علی رغم مسایل و حاشیه‌های قابل گذر، دستاورد خوبی برای شهر و منطقه شد که البته لزوم توجه جدی و مضاعف به ایجاد و افزایش زیر ساخت‌های گردشگری در حوزه اسکان را می‌طلبد.

وی افزود : تداوم همکاری‌ بین بخشی و هم افزایی از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران، بخشداران و فرمانداری در تمام ایام سال نیز موجب بررسی دقیق و رفع مشکلات و مسایل مردم با سرعت عمل بیشتر می‌شود همانگونه که در دوره‌های قبلی نیز همکاری‌ و هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر با فرماندار و شهرداری در انسجام نظرات مشترک و‌ واحد منجر به ارائه خدمات خوبی شد.

این مقام مسئول گفت: تعامل تنگاتنگ و همگرایی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، تبادل نظریات و تجربیات آنها فرصت مغتنمی برای خدمت است هر چند برخی بداخلاقی‌ها علاقه‌مند به ایجاد همگرایی بین بخشی نهادهای اجرایی منجر به پیشرفت و توسعه و آبادانی شهرستان نیست، دنبال دامن زدن به حواشی، گرفتن وقت و انرژی و دور شدن مجموعه اداری شهرستان از یکدیگر است اما فرمانداری بدنبال انجام وظیفه خود و حفظ همگرایی در  پیشرفت شهرستان است.

آماده سازی 2500 تخت برای گردشگران نوروزی در کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان افزود: هر چند کاشان زیرساخت‌های لازم را در حوزه گردشگری و اسکان را ندارد یا محدود است اما حدود 2هزار و 500تخت و آماده‌سازی هزار کلاس درس برای گردشگران نوروزی با اقامت غیر دائم یا اسکان موقت حاکی از همگرایی و هم‌افزایی مطلوب دستگاه‌های مرتبط اجرایی است.

وی گفت: اختلاف نظرها همواره سنگین، شکننده و حتی در دوره‌های گذشته گاهی عامل توقف امور عمرانی شهرستان شده است اما در این دوره نه به صورت صد در صد بلکه کمتر و در قالب ارتباط نزدیک، صمیمانه، دلسوزانه، خیرخواهانه و دغدغه‌مندانه البته تابع قوانین و مقررات وجود دارد.

زارعی خاطر نشان کرد: مجموعه فرمانداری یکی از اصلی ترین دستگاه‌های بررسی کننده و تطبیق دهنده مصوبات شورای شهر با قوانین است که افزایش تعامل و ارتباط آن با شورای اسلامی شهر عامل فهم و درک بیشتر در کاهش اختلاف، سرعت بیشتر و دقت بهتر برای تقویت نقاط قوت و مشترک در تصویب مصوبات و رفع مشکلات مردم  بدون ضایع شدن وقت می‌شود.

توزیع 10 قلم کالای اساسی در تنظیم بازار کاشان

وی همچنین ذکر کرد:توزیع 10 قلم کالای اساسی در تنظیم بازار نوروزی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز  و نظارت بر آن به ویژه ایجاد انبار(دپو) بهترین میوه کیفی سیب و پرتغال با قیمت مناسب برای نخستین بار از 25 اسفند حتی در مناطق کم برخوردار شهرستان از دیگر دستاوردهای هماهنگی و تعامل بین بخشی اداری در کاشان است.

زارعی ادامه داد: فعالیت دائمی 18 گروه(اکیپ) بازرس در کنترل و نظارت قیمت‌ها در بازار به ویژه برای توزیع و فروش 100 تن گوشت مرغ گرم و تخم مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و حتی دستور پلمب برخی متخلفان از دیگر اقدامات نورزی در همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مدیریت فرمانداری است.

به گفته وی، شهروندان در صورتیکه قیمت بیش از 29هزار و 500تومان برای مرغ گرم و 22 هزار تومان را برای تخم مرغ در بازار مشاهده کردند به دستگاه‌های مرتبط گزارش دهند. 

 تفسیر متفاوت قانون مشکل صدور مجوزها به ویژه در حوزه دانش بنیان و سرمایه گذاران  

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: سرمایه گذاران و فعالان حوزه دانش بنیان و فناوران شهرستان در گیر و دار تفسیر متفاوت از قانون هستند و گاهی برای دریافت مجوز یا تحویل زمین باید بیش از یکسال تلاش کنند در حالیکه صدور مجوز برای فعالان فناور و شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران در برخی کشورها دست کم در یک روز یا یک‌نیم روز انجام می‌شود.

محمدشریف زارعی، بیان داشت: کاشان در عرصه فعالیت شرکت فرش یا دیگر صنایع اشباع شده است بلکه بسیج تمامی دستگاه‌های اجرایی و به خط شدن آنها در سرعت بخشی و تسهیل گری برای صدور مجوزها به‌ویژه برای صنعتی و نیمه صنعتی شدن شرکت‌های دانش بنیان در عرصه تولید را می‌طلبد تا فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در عمل و خدمت محقق شود.

وی افزود:20 شرکت فناور در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی شهرستان فعالیت دارد که بر اساس تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال باید به 40 واحد و رشد دو برابری شد.

به گفته او مشکل شهرستان مساله بیکاری دانش آموختگان و افزایش حضور نیروهای غیر بومی در بخش کارگری واحدهای تولیدی با تشکیل 10 درصد جمعیت شهرستان و تبعات اجتماعی ناشی از آن در حوزه های مختلف است.

زارعی بیان نمود: با وجود بودجه ها و درآمدها به خزانه و برگشت درصد کمکی از آن به شهرستان اما تلاش مدیران شجاع دارای قدرت تصمیم گیری قاطع و پاسخگو در دفاع از حق شهروندان و تخصیص منابع و امکانات را می‌طلبد که البته در کاشان مدیران بیشتر محافظه کار نسبت به حفظ موقعیت خود هستند.

 وی گفت: کاشان نیازمند مدیران شجاع است، جرات، جسارت، شجاعت، پاسخگویی و حتی تذکر گرفتن در مقابل تصمیم گیری قاطع در دفاع از حق مردم برای فعالیت مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضروری است.

 سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، همچنین در خصوص رسانه و فضای مجازی و فعالیت عوامل آن گفت: وجود نظریات مختلف رسانه‌ها به ویژه مخالفان نیز نباید مانع کار و یا برخورد شود چرا که اگر بدون بیان عقاید مخالفان و برجسته کردن مشکلات رشد و پیشرفت ایجاد نمی‌شود.

زارعی در پایان سخنان خود بیان کرد: در صورتیکه زیر ساخت‌های ورزش در شهرستان فعال شود علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و دغدغه جوانان به مسایل دیگر حتی استعدادها و ظرفیت‌های ویژه شهرستان به ویژه در منطقه لتحر نیز در سطح ملی شکوفا می‌شود که این مهم همکاری و حمایت همه‌جانبه شهرداری و شورای شهر به ویژه برای ورزش بانوان را می‌طلبد.

شورای شهر کاشان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه