English

عبدالمالک شنبه‌زاده:

۸۳۷ هزار مورد بازدید از اماکن گردشگری استان ایلام انجام شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: گردشگران از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان شامل اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و دست‌ساز دیدن کردند.

۸۳۷ هزار مورد بازدید از اماکن گردشگری استان ایلام انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالمالک‌شنبه‌زاده اظهار داشت: مسافران نوروزی در اماکن اقامتی شامل مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های گردشگری ، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های موقت(چادر، زائرسراهای مساجد امامزادگان، کانکس، کمپ‌ها)، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی اسکان یافته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان اینکه آمار گردشگران استان بیشتر از این تعداد است، افزود: این آمار متعلق به این اقامتگاه‌ها است در حالی که تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی به خانه‌های اقوام و بستگان خود و یا اقامتگاه‌های غیررسمی می‌روند و در آمار محاسبه نمی‌شوند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان ایلام مجموع بازدیدهای گردشگران نوروزی از اماکن گردشگرپذیر استان ایلام را ۸۳۷ هزار مورد از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱فروردین ۱۴۰۱ ذکر کرد و یادآور شد: گردشگران از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان شامل اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و دست‌ساز (نظیر دریاچه‌های پشت سدها) دیدن کردند.

شنبه زاده خاطرنشان ساخت: در این مدت تعداد ۵۷۶ مورد بازدید نظارتی از اقامتگاه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، سالن‌های غذاخوری و دیگر اماکن مرتبط با گردشگران نوروزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعداد هشت هزار و ۵۳۹ گردشگر در این بازه زمانی از موزه‌های باستان‌شناسی دره‌شهر، کاخ‌موزه‌های قلعه والی و فلاحتی در مرکز استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از اقامت ۱۱هزار و ۶۵۴ گردشگر نوروزی در اقامتگاه‎‌های رسمی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این بازه زمانی ۷۸ هزار و ۵۵۱ مورد بازدید از اماکن گردشگرپذیر استان ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه