English

جواد اعلمی:

تشکیل ۱۶۴ پرونده قضایی متخلفان فراورده خام دامی غیر بهداشتی در استان

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان ایام نوروز ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان خراسان رضوی انجام شده است.

تشکیل ۱۶۴ پرونده قضایی متخلفان فراورده خام دامی غیر بهداشتی در استان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعلمی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: بیش از ۶۵ تن فراورده خام‌دامی غیر بهداشتی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شناسایی و از ورود آنها به بازار مصرف جلوگیری شده است.

اعلمی در ادامه این خبر اضافه کرد: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با  فعالیت ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان ایام نوروز ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان خراسان رضوی انجام شده است.

وی اظهار کرد: همچنین طی مدت یاد شده ۱۶۴ پرونده قضایی در استان تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و ۶ مرکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی غیر بهداشتی پلمب شده‌اند.

 اعلمی ابراز کرد: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچگونه اغماضی با متخلفان صورت نمی‌گیرد و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: همچنین از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاههای طیور تا پایان نوروز، بیش از ۱۴ هزار تن گوشت مرغ حاصل ذبح افزون بر ۸ میلیون و ۱۱۷ هزار قطعه طیور تولید شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی یادآور شد: در همین چهارچوب تاکنون ۶۷ هزار قطعه از لاشه‌های طیور کشتار شده در استان به دلیل غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف حذف شده است.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین در همین مدت و با نظارت کارشناسان دامپزشکی پنج هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز در کشتارگاههای دام استان خراسان رضوی تولید و روانه بازار مصرف شده است.

اعلمی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی بسیار اهمیت دارد و از کلیه شهروندان درخواست می شود تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ و شبکه‌های دامپزشکی در شهرستانها اطلاع‌رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه