English

فاطمی‌ امین:

دانشگاه نباید مبتنی بر درآمدهای نفت کشور باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید در تحقیق و پژوهش و علم به صنعت متصل شود و در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار در سال جاری عملیاتی می شود.

دانشگاه نباید مبتنی بر درآمدهای نفت کشور باشد

به گزارش خبرگزاری موج، رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در خبری عنوان کرد: هم اکنون کشور در بخش صنایع با کمبود برق روبه‌روست است که با هدف رفع این معضل، سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور آغاز شده است.

فاطمی‌امین این سخنان را در نشست با فعالان بخش صنعت و معدن سبزوار اظهار کرد و ادامه داد: کشور با کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در بخش صنعت مواجه است که برای تامین این نیاز حدود ۱۲ هزار مگاوات سرمایه گذاری از سوی شرکت های بزرگ طی بازه زمانی چهار ساله انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین متذکر شد: تامین منابع آب در بخش صنایع بسیار زیاد دارد و هماهنگی های کلان با وزارت نیرو انجام شده که از پساب های واحد شهری در حوزه صنعت استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین در بودجه مجلس مصوب شد قیمت گاز برای واحدهای تولیدی معادل نیروگاه های دولتی محاسبه شود و به منظور حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات مبتنی بر سامانه جامع تجارت برنامه ریزی شده است و همچنین سامانه ۱۲۴ وسیع تر شده تا مشکلات از این طریق منعکس شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: دانشگاه نباید مبتنی بر درآمدهای نفت کشور باشد و باید برای شکوفایی بیشتر این عرصه، تحقیق و پژوهش و علم به صنعت متصل شود.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار در سال جاری عملیاتی می شود و در موضوع تامین مواد اولیه، راهکار این وزارت ورود واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا است.

فاطمی‌امین یادآور شد: برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات بر مبنای صورت‌های مالی و تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می شود که علاوه بر از بین بردن  انحراف منابع، با تامین مالی زنجیره ای حداقل ۳۰ درصد بازدهی افزایش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه