English

یعقوبعلی نظری:

روز جهانی آب، فرصتی گرانبهاست برای اصلاح الگوی مصرف

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف آب، در سایه الطاف الهی و در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) شاهد سرزمینی سرسبز و آباد باشیم.

روز جهانی آب، فرصتی گرانبهاست برای اصلاح الگوی مصرف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: روز جهانی آب یک فرصت گرانبهاست تا همه با مشارکت موثر و تلاش مضاعف و با بهره‌مندی از فناوریهای بومی و ظرفیت دانشمندان پرتوان ایرانی الگوی برداشت از آبخوان‌ها و مصرف آب را اصلاح کنیم.

نظری در ادامه این سخنان اضافه کرد: امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف آب، در سایه الطاف الهی و در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) شاهد سرزمینی سرسبز و آباد باشیم و در هر گوشه از استان پهناور خراسان رضوی، تمام شهرها و روستاها و مشاغل وابسته به آب در امنیت و آسایش به رشد و بالندگی خویش ادامه دهند.

استاندار خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: زندگی هر چیزی وابسته به آب است و سبزینگی، رشد، حیات، اشتغال، بهداشت و در یک کلام زندگی جانداران، به آب این نعمت بی بدیل الهی پیونده خورده است و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ما سرشار از احادیث، حکایت ها و باورهایی است که به ارزش آب و اهمیت حفاظت از آن اشاره دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به واقع شدن کشور ما در اقلیمی خشک و نیمه خشک و به ویژه استان خراسان رضوی که متوسط بارندگی آن کمتر از کل کشور است استفاده صحیح از منابع آب موجود اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

نظری در خاتمه یادآور شد: گذشتگان ما با باور این مطلب که آب، میراث نسل های قبل و امانت آیندگان در دستان ماست مدیریت منابع آب را به بهترین شیوه انجام دادند و حال ما باید با پاسداشت این نعمت الهی و در حالی که در سالهای اخیر با کاهش شدید بارندگی ها مواجه هستیم تلاش کرده و استفاده صحیح از آب را در استان نهادینه کنیم.

شایان ذکر است که: سازمان ملل متحد دوم فروردین ماه مصادف با ۲۲ مارس را به نام "روز جهانی آب" نام گذاری کرده است. این روز فرصتی برای ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد اهمیت حفاظت از منابع آب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه