English

رضا فاطمی امین:

آغاز آمایش صنعت و معدن و تجارت در کشور

وزیر صمت بیان کرد: در بسیاری از شهرها زیر ساخت لازم در شهرکهای صنعتی وجود دارد و در سال آینده تلاش می شود که مشکلات آب و برق در برخی شهرکهای صنعتی رفع شود.

آغاز آمایش صنعت و معدن و تجارت در کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت در سخنانی عنوان: ضوابط تخصیص زمین در شهرکهای صنعتی سال ۱۴۰۱ بازنگری و تلاش خواهد شد با کمترین هزینه زیرساختها فراهم شود.

فاطمی امین این سخنان را در بازدید از ناحیه صنعتی زاوه واقع در مرکز خراسان رضوی اظهار کرد و ادامه داد: دولت بر ایجاد شهرکهای خصوصی تاکید و آمادگی دارد به کسانی که قصد سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت دارند مجوز شهرک خصوصی ارائه دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: در بسیاری از شهرها زیر ساخت لازم در شهرکهای صنعتی وجود دارد و در سال آینده تلاش می شود که مشکلات آب و برق در برخی شهرکهای صنعتی رفع شود.

وی افزود: آمایش صنعت و معدن و تجارت آغاز شده است تا در سالهای آینده در شهرهایی که امکانات تولیدی توسعه پیدا نکرده است سریع تر در این عرصه توسعه یابند و یکی از نخستین کارها تامین زیرساخت هاست و اگر فردی متقاضی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت در شهرستان زاوه باشد.

فاطمی امین ادامه داد: فرماندار و نماینده مردم تربت حیدریه،زاوه و مه ولات هم حمایت می کنند و ما هم در وزارت صنعت، معدن و تجارت به تسریع در آماده سازی زیرساختهای صنعتی این منطقه کمک خواهیم کرد.

وزیر صمت افزود: عملیات اجرایی راه اندازی ناحیه صنعتی زاوه در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار آذر ماه امسال آغاز شد و طبق تعهد پیمانکار و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا نیمه دوم‌ سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد تکمیل این ناحیه صنعتی نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

فاطمی امین و هیات همراه روز شنبه از کارخانه فولاد ماهان سپهرالبرز تربت حیدریه هم بازدید کردند و با مسائل و مشکلات این واحد تولیدی آشنا شدند.

محمد اشرفی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه در این بازدید گفت: عملیات اجرایی کارخانه فولاد ماهان سپهر البرز سال ۱۳۸۵ آعاز شد و تا کنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اشرفی یادآور شد: تکمیل این طرح نیازمند ۶۷۲ میلیارد تومان اعتبار است و در صورت تامین اعتبار تا ۲ سال دیگر به بهره برداری می رسد و این کارخانه ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن فولاد در سال را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه