English

یوسف بیدخوری:

افزایش ظرفیت اسکان زائران نوروزی در خراسان رضوی

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: ظرفیت اقامت دائمی برای اسکان زائران نوروزی، واحدهای اقامتی موقت مانند مدارس، مهمانسراهای دولتی، زائرسراهای ارزان قیمت، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و کمپ‌ها آماده هستند.

افزایش ظرفیت اسکان زائران نوروزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف بیدخوری دبیر کمیته اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ظرفیت اسکان زائران نوروزی در این استان نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا ، در سال ۱۳۹۸ به میزان هفت درصد افزایش یافته است.

بیدخوری همچنین تصریح کرد: ظرفیت واحدهای رسمی، موقت و اسکان اضطراری برای زائران نوروزی در خراسان رضوی، در مجموع ۴۷۰ هزار نفر شب است که۳۵۰ هزار نفر شب از این تعداد متعلق به کلانشهر مشهد و بقیه مربوط به شهرستانهای این استان است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: نیمی از واحدهای اقامتی کشور در مشهد واقع است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۹ هزار و ۶۱۴ ظرفیت تخت رسمی در  خراسان رضوی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی دایر است که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۸۹ تخت در مشهد و بقیه در شهرستانهای استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی متذکر شد: در اقامتگاههای بوم‌گردی موفقیت‌های خوبی حاصل شده است، به طوریکه اکنون ۱۳۵ اقامتگاه مجوز دار در استان دایر است که زمینه اقامت در روستاها و مناطق بومی خراسان رضوی را فراهم کرده‌اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی یادآور شد: علاوه بر ظرفیت اقامت دائمی برای اسکان زائران نوروزی، واحدهای اقامتی موقت مانند مدارس، مهمانسراهای دولتی، زائرسراهای ارزان قیمت، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و کمپ‌ها در هماهنگی با دستگاههای مختلف فراهم شده است که در مجموع ۱۹۱ هزار و ۴۱۲ نفر شب ظرفیت دارند.

بیدخوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد از ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی در مشهد تکمیل شده است و در ایام تعطیلات نوروزی ۱۶۱ بازرس، نظارت  از واحدهای اقامتی در استان خراسان رضوی را بر عهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه