English

سید کمال الدین میرجعفریان:

مدیریت پسماند در استان اردبیل اصولی نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با انتقاد از وضعیت غیراصولی مدیریت پسماند در استان ، بر انجام تخصصی و کارشناسی این اقدام با منطقه ای کردن مدیریت پسماندها تاکید کرد.

مدیریت پسماند در استان اردبیل اصولی نیست

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: جزیره ای عمل کردن در مدیریت پسماند ها آسیب‌زا بوده و باید با منطقه ای کردن مدیریت پسماند نکات فنی ، علمی و اقتصادی در این راستا مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: هر شهرستان نباید به تنهایی به دفن غیراصولی پسماند خود اقدام کند و باید با مرکزیت چند شهرستان ،پسماندهای شهرستان ها جمع آوری و در راستای جذب سرمایه گذار برای بازیافت و اقتصادی شدن این پسماندها، اقدامات لازم برنامه ریزی و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: دفن غیراصولی و مدیریت نامناسب پسماندها در شهرستان های مختلف موجب آسیب جدی به منابع طبیعی و بافت های گیاهی می شود و لازم است اقدامات در راستای مدیریت مناسب ، تسریع شود.

میرجعفریان گفت: با توجه به مدیریت نامناسب و گسترده شدن برخی زباله ها از جمله پلاستیک در دشت ها ، فضاهای جنگلی و پوشش گیاهی ، جلب همکاری مردمی ، سمن های زیست محیطی و دستگاههای اجرایی با محوریت متخصصان محیط زیست برای مدیریت وضعیت، ضروری است.

وی پویش عمومی و فرهنگ سازی برای مشارکت جمعی جهت پاکسازی فضاهای مختلف شهرهای استان را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت رسانه های مجازی، مکتوب و صدا و سیما برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه