English

سید کمال الدین میرجعفریان:

تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران در اردبیل انجام می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تمهیدات لازم ترافیکی، تدوین شیوه نامه های بهداشتی برای پذیرش مسافران و گردشگران در استان انجام می شود.

تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران در اردبیل انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای ترافیک استان با محوریت ستاد خدمات سفر با تاکید بر آمادگی دستگاههای خدماتی، پلیس، امدادی، گردشگری و شهرداری ها خواستار انجام تمهیدات لازم ترافیکی، تدوین شیوه نامه های بهداشتی برای پذیرش مسافران و آمادگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

وی افزود: دستگاه متولی گردشگری در اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری در این راستا باید بیش از پیش فعال بوده و اطلاع رسانی های لازم را برای انتخاب این استان به عنوان مقصد گردشگری انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: کنترل ترافیک درون و برون شهری و هماهنگی های لازم بین دستگاههای مرتبط با سفر از جمله اقدامات مکمل برای تمهید سفر در استان بوده و متولیان مربوطه در این خصوص نباید کوتاهی کنند.

میرجعفریان بر تدوین اطلس گردشگری استان و استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی برای استفاده مسافران و گردشگران تاکید کرد و گفت: انتشار اطلاعات نقاط گردشگری استان ، تولید کلیپ های با محتوا در خصوص ظرفیت های گردشگری و انتشار آن در فضای مجازی از جمله اقدامات ضروری برای جذب مسافر به استان است.

وی می گوید: به احتمال بالا با کنترل کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، مسافرت در ایام عید انجام شود که خواستار انجام اقدامات لازم در جاده ها از جمله هموار سازی ، کنترل ترافیک ، آمادگی نیروهای امدادی برای استقرار در مسیرها و آمادگی شهرداری ها برای ساماندهی داخل شهرها برای استقبال از مسافران شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ایجاد زمینه های استقبال مناسب از مسافران علاوه بر تاثیرات مثبت در رونق اقتصادی منطقه ، انگیزه حضور مجدد گردشگران را در استان افزایش می دهد.

میرجعفریان انجام تمهیدات بهداشتی در اماکن عمومی و فضاهای حضور مسافران را برای جلوگیری از تشدید شیوع کرونا مورد تاکید قرار داد و خواستار اقدام دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص شد.

وی نصب علایم و تابلوهای راهنمای مسافر، علائم هشدار برای ممانعت از حضور در حاشیه رودخانه ها و تابلوهای راهنمای مراکز خدماتی و تاریخی را از جمله ضرورت های اقدامات ستاد سفر برشمرد و خواستار اقدام دستگاههای متولی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر ساماندهی وانت بارهای میوه فروش و دست فروش ها در نقاط مختلف شهر ها تاکید کرد و گفت: این موضوع در گذشته نیز مصوب شده و لازم است شهرداری ها نسبت به ساماندهی این قشر در نقاط مختلف شهر اقدام کنند.

میرجعفریان بر آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها در نقاط مختلف استان به خصوص شهرها و روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد و خواستار آمادگی این مناطق در خصوص تامین پارکینگ و اماکن پذیرایی از مسافران شد.

وی به مشکلات مطرح شده از سوی شهرداری ایردموسی در خصوص تردد مسافران از این منطقه و ایجاد بارترافیکی در ایام گردشگری اشاره کرد و گفت: باید با اقداماتی چون تعریض خیابان ها و تعریف کندرو و تندرو از فرصت حضور گردشگران به نفع منطقه استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه با بیان اینکه حضور گردشگران موجب رونق اقتصادی در سایر بخش های اقتصادی نیز می شود، خواستار اقدام مناسب و به موقع دستگاههای عضو ستاد سفر در خصوص استقبال از مسافران شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه از حضور شبانه روزی پلیس در معابر درون و برون شهری خبر داد.

سید حجت فتاحی گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و حضور مردم در مراکز تجاری و بازارها ،لازم است اطلاع رسانی های مختلف پلیس در خصوص رعایت قوانین و جلوگیری از تخلفات رانندگی انجام شود.

وی می گوید: پلیس بدون اغماض با رانندگان متخلف و حادثه ساز برخورد می شود و در این خصوص با رویکرد سلبی ورود خواهد کرد.

فتاحی بر جلب مشارکت های بانوان برای ارتقای فرهنگ رانندگی تاکید کرد و خواستار همکاری امور بانوان استانداری در این راستا شد.

وی همکاری مردم در کنترل تصادفات را حائز اهمیت دانست و از کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادفات درون شهری در سالجاری خبر داد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه