English

آذر رضایی پور:

پیش بینی کاهش دما و بارش باران در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: امروز به طور موقت از ناپایداری جوّی هوا کاسته می‌شود و آسمان استان در برخی ساعات نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

پیش بینی کاهش دما و بارش باران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، امروز هوای استان خراسان رضوی گرم می‌شود ولی از ساعات عصر امروز این استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت و سرمای آن تا اواسط هفته آینده در استان وجود دارد.

رضایی پور در ادامه این خبر اضافه کرد: امروز به طور موقت از ناپایداری جوّی هوا کاسته می‌شود و آسمان استان در برخی ساعات نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین افزود: این وزش باد در مناطق باد خیز استان گاهی شدید همراه با وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از ساعات بعد از ظهر امروز استان رفته رفته تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد و از اواخر امشب شاهد وقوع بارش‌های پراکنده خواهیم بود که این بارش‌ها به شکال رگباری همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رضایی پور تصریح کرد: بیشتر این بارش‌ها در نواحی شمالی خراسان رضوی رخ می دهد و از سوی دیگر چون این سیستم همراه با جریان سرد شمالی خواهد بود باعث کاهش قابل ملاحظه دما می‌شود به طوری که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به کمتر از پنج درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در این نواحی استان، بارشها به شکل برف و باران است و بارش‌ها تا صبح جمعه ادامه دارد ولی سردی هوا تا اوسط هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.

وی در مورد سرما و کاهش دما در استان متذکر شد: وزش باد شدید، کاهش دید، کولاک برف، کاهش قابل ملاحظه دما و لغزندگی معابر و جاده‌ها از پیامدهای این سیستم است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به بارندگیهای شب گذشته، طی شبانه روز گذشته استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار داشت و در هشت شهرستان بارندگی شد که بیشترین بارش ها از درگز با حدود سه میلیمتر به ثبت رسید.

رضایی پور خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته فریمان با ۲ درجه بالای صفر و بردسکن با ۲۷ درجه سلسیوس، سردترین و گرمترین نقاط استان گزارش شده اند و دمای هوای شهر مشهد نیز در این مدت بین چهار و هفت درجه بالای صفر در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در گرمترین ساعات روز به ۲۴ درجه بالای صفر برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه