English

فاطمه نوروزیان خبرداد؛

کاهش موارد فوتی و بستری ناشی از کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش موارد فوتی و بستری ناشی از کرونا در هرمزگان خبرداد.

کاهش موارد فوتی و بستری ناشی از کرونا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره مقایسه وضعیت کرونا در دو هفته گذشته گفت: طی هفته‌ای که گذشت شاهد کاهش ۳۲ درصدی در موارد تست و غربالگری بوده‌ایم که به دلیل کاهش بیماران سرپایی است. 

وی با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد کاهش ۵۳درصدی شناسایی بیماران مثبت و سرپایی بوده‌ایم افزود: میزان مثبت شدن تست ها از ۵۹درصد در اوج پیک بیماری، درحال حاضر به ۲۴درصد رسیده اما هنوز به شرایط پایدار نرسیده‌ایم. 

به گفته نوروزیان، این آمار نشان دهنده کاهش گردش ویروس در جامعه است و در موارد بستری شاهد کاهش ۳۰ درصدی بوده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه در موارد فوتی شاهد کاهش ۲۱درصدی بوده‌ایم عنوان کرد: بستری بیماران در آی.سی.یو ۲۸.۷دهم درصد کاهش پیدا کرده است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: در این مدت موارد مثبت در تمامی شهرستان ها روندنزولی را طی کرده است و نتیجه کاهش فوری پیک بیماری به دلیل واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی بوده نه به دلیل اینکه اومیکرون یک ویروس ضعیفی است. 

وی با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی در شهرستان های استان گفت: شهرستان های ابوموسی، حاجی آباد، رودان در وضعیت قرمز و بندرلنگه، سیریک و قشم در وضعیت زرد قرار دارند. 

به گفته نوروزیان، شهرستان های بندرعباس، بستک، بشاگرد، بندرخمیر، جاسک، پارسیان، میناب، هرمز و کیش در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

وی گفت: وزیر بهداشت صبح امروز در نشست ستاد ملی کرونا از استان هرمزگان به عنوان استان پیشتاز در واکسیناسیون تقدیر کرد. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آستانه سال نو و ورود مسافران نوروزی به هرمزگان گفت: باتوجه به شرایط استان و ورود بسیاری از گردشگران به استان، رعایت پروتکل های بهداشتی در دستورکار مردم عزیز قرار گیرد و اگر بنا به هر دلیل موفق به تزریق دُز سوم واکسن خود نشده‌اند اقدام کنند. 

وی در پایان افزود: والدین واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرند و این حق را به فرزندان خود بدهند تا در برابر این بیماری ایمنی را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه