English

مجید تجملیان خبر داد؛

سامانه سهیم در شهرداری یزد راه اندازی شد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد از راه اندازی سامانه جامع مدیریت هویت و اعتبار شهروندی تحت عنوان «سهیم» در شهرداری یزد خبر داد.

سامانه سهیم در شهرداری یزد راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضروری است مشخص شود که افرادی که با شهرداری در ارتباط هستند و خدماتی را دریافت می کنند چه کسانی هستند، چقدر اعتبار دارند، و نحوه تبادل مالی آنها با سازمان شهرداری به چه صورت است.

به گفته رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد، نام «سهیم» سرواژه عبارت «سامانه هوشمند یزد من» است که ایده اولیه آن  ابتدا در سال ۱۳۹۴ از سوی کارشناسان وقت سازمان فاوا شهرداری مطرح شد.

وی گفت: این طرح تا اوایل سال ۹۸ در حد یک ایده باقی ماند و در اواخر دوره پنجم شورای اسلامی شهر، پس از تغییر معاون برنامه ریزی شهرداری و پس از آن که طراحان ایده اولیه خود متولی کار شدند، پیگیری منظمی برای تولید این سامانه صورت گرفت.

تجملیان گفت: در این خصوص قراردادی با بخش خصوصی منعقد شد و هسته مرکزی سامانه سهیم پایه ریزی شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ که دوره ششم شورای اسلامی شهر آغاز به کار کرد یکی از اقداماتی که مورد توجه و پیگیری خیلی جدی قرار گرفت سامانه سهیم بود. به این منظور کمیته‌ای با همین نام ذیل کمیسیون تشکیل شد و با خرد جمعی تصمیم بر آن شد که مقدمتاً با ۴ سامانه اقماری سامانه سهیم زیر بار عملیاتی برود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد گفت: اولین سامانه، سامانه حمل‌ونقل همگانی شهر است که شهروندان با توجه به اعتباری که در حساب سهیم خود دارند می‌توانند بدون نیاز به خرید بلیط از خدمات حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند. دومین سامانه، سامانه شهربازی است که شهروندان بدون نیاز به در صف ایستادن برای تهیه بلیط می توانند با استفاده از شناسه سامانه سهیم خود به شکل یکنواخت (بدون توجه به نوع وسیله بازی) از کلیه امکانات شهربازی ها نیز بهره مند شوند.

او گفت: در سومین سامانه «جمع‌آوری پسماند خشک» نیز شهروندان می توانند به جای تحویل رایگان پسماند خشک، به نسبت کیفیت و کمیت پسماندی که به پیمانکاران مجاز شهرداری تحویل می‌دهند، اعتبار خود در حساب شهروندی سهیم را شارژ کرده و از آن برای خدمات مختلف فوق‌الذکر بهره مند شوند یا آنکه موجودی حساب شهروندی خود را به حساب بانکی خود منتقل نمایند.

او گفت: چهارمین سامانه در مرحله اولیه، سامانه هوشمند توقف‌سنج برای توقفگاه‌های حاشیه معابر (یا پارکومتر) است که مردم عزیز یزد می‌توانند در حساب شهروندی خود در سامانه سهیم پلاک خودروهای خود را به کیف پول شهروندی‌شان متصل نمایند و به طور خودکار هزینه پارکینگ توسط سامانه سهیم پرداخت خواهد شد.

تجملیان تاکید کرد: این ۴ سامانه چهار نامزد اولیه برای راه اندازی فاز اول سامانه سهیم هستند که امیدواریم ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۱ به نتیجه برسند. پس از آن تعداد زیادی سامانه‌های اقماری دیگر نیز به تدریج به سامانه محوری سهیم متصل شده و به ارائه خدمت به مردم عزیز، نجیب و خداباور دارالعباده یزد خواهند پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه