English

امیر سزاوار:

همه چیز برای میزبانی از زائران نوروزی در مشهد فراهم است

رییس هیات‌ مدیره هتل‌داران خراسان رضوی بیان کرد: در تعطیلات نوروزی بیش از ۲۲۰ هتل یک تا پنج ستاره در مشهد میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.

همه چیز برای میزبانی از زائران نوروزی در مشهد فراهم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر سزاوار رییس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: کمبود نیروی متخصص یکی از چالشهای مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری این استان در تعطیلات نوروزی است.

سزاوار ادامه داد: در حال حاضر برای تامین و بکارگیری نیروهای ماهر و متخصص با مشکل مواجه هستیم و علت اصلی آن این است که در دوران شیوع کرونا و تعطیلی واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری بسیاری از کارکنان آموزش دیده، شاغل و دارای تجربه را از دست دادیم.

رییس هیات‌ مدیره هتل‌داران خراسان رضوی اضافه کرد: این نیروها به دلیل شرایط پیش آمده و با هدف تامین معاش وارد حوزه‌های کاری دیگری شده‌اند و بسیاری از آنها با رفع محدودیتها و فعالیت دوباره واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری به حوزه تخصصی کار خود یعنی تاسیسات گردشگری بازنگشته اند.

وی همچنین تصریح کرد: واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری از این وضعیت متضرر شده‌اند و هم اکنون شاهد کمبود نیروی متخصص و باتجربه‌ هستیم.

سزاوار افزود: تجربه، آموزش و تخصص افراد شاغل در عرصه گردشگری بخصوص صنعت هتلداری و حوزه اقامت اهمیت ویژه ای دارد و در حال حاضر تمامی تاسیسات گردشگری در بخشهای مختلف اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای پذیرایی در حال تامین نیرو هستند.

رییس هیات‌ مدیره هتل‌داران خراسان رضوی تاکید کرد: وضعیت به گونه‌ای است که نمی توان آمار روشن و دقیق از کمبود نیرو در این حوزه اعلام کرد ولی در پایان تعطیلات و گذر از تعطیلات نوروزی می‌توان آمار قطعی در این زمینه ارائه داد.

وی متذکر شد: تا قبل از شیوع کرونا بیش از ۱۱ هزار نفر شامل ۹ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در حوزه هتلداری خراسان رضوی شاغل بودند که تاکنون بیش از ۶ هزار نفر آنها به کار خود بازگشته‌اند.

رییس هیات‌ مدیره هتل‌داران خراسان رضوی یادآور شد: در آغاز تعطیلات نوروزی بیش از ۲۲۰ هتل یک تا پنج ستاره در مشهد میزبان مسافران نوروزی خواهند بود که این تعداد بیش از ۹۰ درصد هتلهای استان هستند.

سزاوار اظهار کرد: هتلها برای خدمت به مسافران از هر جهت آمادگی دارند اما افزایش هزینه‌های سفر و تورم امکان سفر را برای بخشی از مردم مشکل‌ کرده و "سفر" را از سبد خانوار بیرون رانده است و : همه چیز برای میزبانی از مسافران و زائران نوروزی در مشهد فراهم است اما باید دید استقبال مردم از سفرهای نوروزی چگونه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه