English

محمد پهلوان:

نقش موثر واکسیناسیون در افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دریافت دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی دارد و همچنین تا کنون بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال دُز اول و حدود ۸۵ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

نقش موثر واکسیناسیون در افزایش ایمنی بدن  در برابر کرونا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: از زمان شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون حدود ۳۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

پهلوان در ادامه گفت: دریافت دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی دارد و همچنین تا کنون بیش از ۹۶ درصد  افراد بالای ۱۸ سال دُز اول و حدود ۸۵ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تا کنون در گروه سنی بالای ۱۲ سال حدود ۹۶ درصد دُز اول و حدود ۸۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در موج ششم کرونا، کودکان بیشتر از موج‌های قبلی مبتلا به این بیماری شدند و تا کنون تنها کمتر از ۱۰ درصد از گروه سنی پنج تا ۱۱ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه برای دریافت واکسن کرونا اقدام کرده اند.

پهلوان افزود: واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد و در حال حاضر برنامه واکسیناسیون برای تمامی گروه های سنی پنج سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است و تمامی مراکز آماده خدمت هستند.

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تمامی واکسن‌ها از استانداردهای کافی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار هستند و لازم است والدین بدون دغدغه، برای حفظ سلامت فرزند خود نسبت به واکسیناسیون فرزندشان توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: هر چند که روند بستری بیماران، در حال کاهش است اما همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی محسوب می شود و باید عموم مردم نسبت به آن توجه داشته باشند.

پهلوان متذکر شد: همچنین تمامی افرادی که تا کنون موفق به تکمیل واکسیناسیون خود نشده‌اند لازم است برای حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

کرونا در خراسان رضویمدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی و افزایش دورهمی‌ها لازم است تمامی گروه‌های هدف ضمن تکمیل واکسیناسیون خود به ویژه دز سوم، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با موج جدید کرونا رو به رو نشویم.

وی همچنین اذعان کرد: در مورد میزان بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی نیز روند بستری شدگان این بیماران نسبت به ۱۰ روز گذشته روندی کاهشی است گفت: در حال حاضر ۹۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان بستری هستند که ۲۳۷ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان تحت درمان قرار دارند.

پهلوان اطلاع داد: ۷۱۲ نفر از این بیماران در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: تعداد بستری شدگان روزانه کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی روز گذشته، ۲۲۱ نفر گزارش شده است.

پهلوان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: حدود ۷۷۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا نیز روزانه به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه