English

جشنواره «کارستان ۱۴۰۰» به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود/شهرداری بندرعباس در تلاش برای پرداخت معوقات تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان ضمن تشریح چرایی و چگونگی برگزاری جشنواره «کارستان 1400» به میزبانی بندرعباس، به معوقات 200 میلیارد تومانی شهرداری بندرعباس به این سازمان نیز پرداخت و گفت: شهردار جدید پای‌کار است و ما نیز به دنبال توافق برای تعیین تکلیف هستیم.

جشنواره «کارستان 1400» به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود/شهرداری بندرعباس در تلاش برای پرداخت معوقات تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس اکبری مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با حضور در جمع خبرنگاران ضمن بیان این‌که کارفرمایان اصلی‌ترین شرکای سازمان تأمین اجتماعی هستند، افزود: باید سعی کنیم تعاملاتمان را با جامعه‌ی هدف گسترده‌تر کنیم تا از نظرات ایشان در پیشبرد امور استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار کارفرما در استان هرمزگان، بیان داشت: در فرآیندی تدریجی امور را الکترونیکی کرده‌ایم تا رفت‌وآمدها را کاهش دهیم و از امسال فهرست‌های بیمه نیز به‌صورت برخط تهیه می‌شود.

اکبری اضافه کرد: ایجاد پرونده الکترونیکی کارگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و در سال ۱۴۰۱ سعی می‌کنیم تا دیگر پرونده فیزیکی نداشته باشیم.

وی در ادامه بر تعامل بیشتر سازمان تأمین اجتماعی با ذی‌نفعان تأکید کرد و افزود: برای منطقی سازی گفتمان در حوزه کارفرمایی اتاق فکر تشکیل داده‌ایم تا نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی و صاحبان کسب‌وکار، کارگران و بازنشستگان به اظهارنظر بپردازند و در مورد مسائل تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان در تشریح مشکل برخی از بازنشستگان دستگاه‌های دولتی و اعتراض آن‌ها نسبت به پایین بودن میزان پرداختی مستمری نیز گفت: اضافه‌کار دستگاه‌های دولتی تا سال ۹۶ شامل حق بیمه بود اما با رأی دیوان عدالت اداری این مسئله منتفی شده است و به همین دلیل پرداختی بر اساس اصل حقوق صورت می‌گیرد و در این موضوع سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند اقدامی را انجام دهد.

وی سقف حقوق بازنشستگی پرداختی در هرمزگان را نزدیک به 20 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این حقوق هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

اکبری از رایزنی‌ها برای حل مشکل بدهی‌های معوق شهرداری بندرعباس به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و تأکید کرد: پرداخته‌ای جاری بیمه‌های شهرداری بروز شده و شهردار جدید پای‌کار است و ما نیز به دنبال توافق برای تعیین تکلیف هستیم.

وی ضمن اشاره به بدهی انباشته‌ی ۲۰۰ میلیارد تومانی بدهی شهرداری بندرعباس به سازمان تأمین اجتماعی، اضافه کرد: این مبلغ قرار است از محل استرداد ارزش‌افزوده تا دهم اسفند امسال پرداخت شود اما با جابجایی مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان ممکن است این وعده در این تاریخ محقق نشود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان سپس به برگزاری جشنواره کارستان ۱۴۰۰ با محوریت تقدیر از کارآفرینان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این جشنواره که روز پنج‌شنبه 12 اسفند برگزار می‌شود از 11 نفر از کارآفرینان برتر استان تجلیل خواهد شد.

وی ملاک‌های انتخاب این کارآفرینان را میزان اشتغال، میزان تولید، به‌کارگیری بانوان و نظم در پرداخت حق بیمه ذکر کرد و گفت: برخی از کارفرمایان علی‌رغم مشکلات ناشی از کرونا و وضعیت نامساعد اقتصادی کشور عملکرد خوبی داشته‌اند و سعی کرده‌اند نه‌تنها سطح اشتغال را حفظ کرده‌اند که آن را نیز ارتقا داده‌اند و این جشنواره مجالی برای تقدیر از این گروه است.

اکبری ضمن بیان این‌که از مشارکت اتاق بازرگانی و استانداری هرمزگان نیز در برگزاری این جشنواره استفاده شده است، افزود: در سال 1400 رشد 2.5 درصدی شمار بیمه‌شدگان را نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر جشنواره «کارستان 1400» رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه