English

محمد پهلوان:

تعداد ۱۱ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۹۶۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۷۰۱ نفر از این تعداد متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

تعداد ۱۱ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا از قرمز به نارنجی تغییر کرد اما ۱۱ شهرستان استان هنوز در شرایط قرمز هستند.

پهلوان در ادامه این خبر اضافه کرد: با توجه به کاهش محسوس تعداد بیماران سرپایی و بستری شده در خراسان رضوی، تعداد شهرهای قرمز این استان از ۲۵ شهر به یازده شهر کاهش یافته است.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر شهرهای بردسکن، تایباد، خلیل آباد، درگز، فیروزه، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد و نیشابور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی در ادامه متذکر شد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرهای بینالود، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، سرخس، فریمان، کلات و مشهد در وضعیت نارنجی و سایر شهرها نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

پهلوان تاکید کرد: در حال حاضر ۹۶۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۷۰۱ نفر از این تعداد متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: طی روز گذشته ۲۵۷ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و از این تعداد ۱۸۶ نفر در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی همچنین گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانهای استان ۲۳۴ بیمار و سهم مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از این تعداد ۱۷۰ نفر است.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال مبتلا یا مشکوک به کرونا در استان در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که اومیکرون می تواند شرایط حاد را نیز برای بیماران به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.

پهلوان خاطرنشان کرد: طی روز گذشته هزار و ۱۶۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی به مراکز خدمات جامع سلامت ‌یا اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند و شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا باید به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نموده و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه