English

احسان ارکانی:

ربط دادن همه چیز به نتیجه مذاکرات، دور از شأن کشور و نظام است

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه ما بخواهیم اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ به نتیجه مذاکرات گره بزنیم، به فرض اگر توافقی هم صورت گیرد، آمریکا و غرب به آن پایبند نخواهند بود و در نتیجه توافق برای ما ثمری نخواهد داشت.

ربط دادن همه چیز به نتیجه مذاکرات، دور از شأن کشور و نظام است

به گزارش خبرگزاری موج، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ابراز کرد و گفت: شرطی کردن اقتصاد کشور و ربط دادن همه چیز به نتیجه مذاکرات کار اشتباهی است و دور از شأن کشور و نظام است.

ارکانی در ادامه این سخنان متذکر شد: اینکه با یک نه یا آره گفتن مقامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها قیمت دلار در ایران بالا و پایین رود زیبنده اقتصاد ما نیست و ما باید اقتصاد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تقویت کنیم و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این حوزه به پیش ببریم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ به نتیجه مذاکرات گره بزنیم، به فرض اگر توافقی هم صورت گیرد، آمریکا و غرب به آن پایبند نخواهند بود و در نتیجه توافق برای ما ثمری نخواهد داشت.

وی همچنین اظهار کرد: در بحث مذاکرات و توافق مشکل ما نیستیم، بلکه مشکل طرف مقابل است که به توافقات و امضاهایش پایبند نیست و همان طور که گفتم اگر توافقی هم صورت پذیرد آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: همان طور که گفتم باید مسئولین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه داخلی، زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین نیازهای کشور فراهم سازند و این پتانسیل‌ها زمینه‌ساز رشد کشور در حوزه‌های مختلف باشد.

وی تصریح کرد: ارز ترجیحی که امروز به یکی از بحث‌های مهم روز کشور تبدیل شده، برای واردات تکنولوژی و قطعات و ماشین‌آلات هزینه نمی‌شود، ما با این ارز ۴۲۰۰ تومانی ذرت و سویا و دانه‌های خوراکی وارد می‌کنیم، آیا زمینه و امکان تولید چنین محصولاتی در داخل کشور ما وجود ندارد؟ آیا ما نمی‌توانیم حداقل برای تامین نیاز خودمان در داخل جو و ذرت تولید کنیم؟

ارکانی در خاتمه این سخنان یادآور شد: لازم و ضروری است تا وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین نیاز کشور از مسیر استفاده ظرفیت‌های داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه