English

مهدی برادران:

شروط مطرح شده در روند فعلی مذاکرات، رشد اقتصادی کشور را رقم خواهد زد

معاون وزیر صمت بیان کرد: حل مشکلات کشور و صنایع داخلی در فرایند مذاکرات قبلی کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و به وعده‌های کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در سال‌های آتی بسنده شده بود.

شروط مطرح شده در روند فعلی مذاکرات، رشد اقتصادی کشور را رقم خواهد زد

ه گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی برادران معاون وزیر صمت در سخنانی عنوان کرد: علاوه بر روند گذشته که به صورت ویژه مسائل مربوط به صنایع کشور در مذاکرات برجام مورد توجه قرار گرفته است موضوع صحه‌گذاری در روند مذاکره نیز مهم است که چه میزان از تحریم‌ها در حال لغو شدن است.

برادران این سخنان را در حاشیه پیش نشست ششمین اجلاسیه ملی فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: آن چیزی که مشخص کننده خواهد بود انتظارات صنایع کشور نسبت به این فرایند است و بر همین اساس برنامه کوتاه مدتی برای صحه گذاری در نظر گرفته شده است تا میزان صداقت طرف‌های مذاکره در ادعا‌های خود مشخص شود.

معاون وزیر صمت همچنین افزود: قبلاً در فرایند مذاکرات برای حل مشکلات کشور و صنایع داخلی کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و به وعده‌های کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در سال‌های آتی بسنده شده بود، ولی در روند فعلی مذاکرات شروطی مطرح شده که با حل شدن آن اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر در طرحی مشخص بتوانیم با مهندسی مالی ویژه، افزایش سرمایه کلیه شرکت‌های اقتصادی را دنبال کنیم در نهایت، شرکت‌هایی که نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارند، می‌توانند از این شرایط برای رونق تولید خود استفاده بهتری ببرند.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: تغییرات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توجه به صنایع جدید خواهد بود و در این ساختار تلاش شد تا به موضوعاتی همچون صنایع خلاق، ورزش و صنایع پیشرفته، که قبلاً کمتر مورد توجه بودند، نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

برادران متذکر شد: همچنین در این تغییرات، زنجیره تامین کالا به صورت متحد و یکپارچه مدیریت می‌شود تا ضمن برنامه‌ریزی، امکان مدیریت و جذب سرمایه در کنار تولید و مدیریت بازار صادرات و واردات، که در گذشته منفک از هم بود، به هم افزایی و پیشرفت منجر شود.

وی در ادامه گفت: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون بیش از هزار واحد تولیدی، که بنا به دلایلی قبلاً تعطیل و یا راکد شده بودند، مجدداً فعال شده‌اند و شرایط بیش از هفت هزارو ۵۰۰ شرکت دیگر نیز در دست بررسی است که برخی از مشکلات آن‌ها در حوزه‌های حقوقی، فناوری، مدیریتی و برخی نیز سرمایه در گردش است که به تفکیک در حال رفع آن هستیم.

برادران در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات جدیدی که به آن توجه شده است در حوزه رمزارزها است و این نوید را می‌دهیم که با همکاری بانک مرکزی، این حوزه به رسمیت شناخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی