English

محمد شجعی:

شهرک گلخانه‌ای کاشمر با ۲۹ هکتار وسعت برای کشاورزی نوین

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: جذب تسهیلات و افزایش ضریب مکانیزاسیون در کاشمر انجام شده است و ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵۰ دستگاه ادوات با هزینه بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان جذب کرده‌ایم.

شهرک گلخانه‌ای کاشمر با ۲۹ هکتار وسعت برای کشاورزی نوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در خبری عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال برای صنایع تبدیلی در این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

شجعی همچنین اضافه کرد: ایجاد واحدهای فراوری و صنایع تبدیلی و غذایی در این منطقه ضروری است و از طریق صنایع تبدیلی در این مدت برای ۱۲۰ نفر در شهرستان کاشمر اشتغالزایی شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان کاشمر فعال هستند و امسال موافقت اولیه با فعالیت ۱۰ واحد دیگر انجام شده که مجوز بهره‌برداری هفت واحد از این تعداد صادر شده است.

وی ادامه داد: کشاورزی کاشمر با توجه به بحران آب و ممنوعه بودن دشت این شهرستان باید به سوی کشت گلخانه‌ای سوق یابد بنابراین توجه به حاصلخیزی خاک و کمبود آب، تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از آب جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود.

شجعی اعلام کرد: شهرک گلخانه‌ای کاشمر ۲۹ هکتار وسعت دارد که ۱۵ هکتار آن می‌تواند زیر کشت محصولات گلخانه‌ای قرار گیرد و حدود ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای کاشمر می‌گذرد و اکنون زیرساخت‌ها در این شهرک آماده و نواقص آن برطرف شده ولی سرمایه‌گذار برای استفاده از آن نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: جذب تسهیلات و افزایش ضریب مکانیزاسیون در کاشمر انجام شده است و ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵۰ دستگاه ادوات با هزینه بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان جذب کرده‌ایم.

وی اذعان کرد: طی یک سال اخیر انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی به طول هفت کیلومتر، آبیاری‌ نوین تحت فشار در سطح ۱۲۰ هکتار و احیا و مرمت سه قنات در این شهرستان انجام شده که ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی در این زمینه هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر متذکر شد: امسال شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی سهم این شهرستان از نهاده‌ها بوده‌ایم همچنین ۶ واحد مرغداری غیر فعال در این شهرستان طی یک سال اخیر به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: تا سال گذشته ظرفیت تولید این واحدها در هر دوره ۹۰۰ هزار قطعه بود که این رقم تا خرداد سال آینده به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر یادآور شد: در زمینه تولید آبزیان نیز ۸۵ هزار قطعه ماهی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان رها شده که پیش‌بینی می‌شود از این طریق ۷۵ تن گوشت ماهی تولید شود.

شجعی خاطرنشان کرد: همچنین با توزیع حدود هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان از تولیدکنندگان برتر ابریشم در استان خراسان رضوی هستیم و ۲۵۰ زنبوردار با ۳۸ هزار کلنی زنبور سالانه ۲۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی