English

محمد علایی:

بحران تأمین منابع آبی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: شرایط سختی به لحاظ تامین آب داریم و یکی از بحرانی‌ترین استان‌های کشور هستیم و بیش از ۵۰ درصد تامین آب کلانشهر مشهد از منابع سطحی تامین می‌شود.

بحران تأمین منابع آبی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: متاسفانه سفره‌های آب زیرزمینی در حال خشک شدن است و بیشترین بحران آب را در تأمین منابع آبی در استان شاهد هستیم.

علایی این سخنان را در نشست "شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان" با حضور نمایندگان دفتر فرهنگی وزارت نیرو و مدیران شرکت‌های تابعه وزارت نیرو برگزار شد عنوان کرد و ادامه داد: در استان شرایط سختی به لحاظ تامین آب داریم و یکی از بحرانی‌ترین استان‌های کشور هستیم و بیش از ۵۰ درصد تامین آب کلانشهر مشهد از منابع سطحی تامین می‌شود که اصلی‌ترین آن سد دوستی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: تهدید بزرگی در بخش آب وجود دارد و مساحت دشت مشهد دو درصد مساحت استان است، اما بیش از ۵۵ درصد جمعیت، ۷۵ درصد صنعت و ۹۰ درصد خدمات در این دشت قرار گرفته است که این آمار تناسبی با منابع آبی ندارد.

وی همچنین متذکر شد: روند گسترش جمعیت در این شهر مهاجر پذیر نگران کننده است و ۵۰ درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین است و امیدواریم سند "مشهد دشت پایدار" نیز مانند همیاران آب به عنوان پایلوت در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: در سند همیاران آب دستاورد خوبی داشته ایم و با اجرای این طرح، شاهد کاهش مصرف ۲۶۶ میلیون کیلووات برق چاه‌های کشاورزی و ۵۵ درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌ها بودیم.

علایی در خاتمه خاطرنشان کرد: رضایت مردم از عملکرد صنعت آب و برق بسیار قابل توجه است و صداقت و شفافیت عملکرد در این موضوع نقش اساسی دارد و خوشبختانه طی چهار سال اخیر تنش اجتماعی در استان نداشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه