English

بحران آب رمز آشوب دشمن پس از ناکامی در تحریم است

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به ورود جدی دولت برای رفع بحران آب گفت: اکنون که ناکامی دشمن در تحریم ها روشن شده در چنین شرایطی ایجاد بحران و آشوب در کشور حتی مقطعی و کوتاه مدت می‌تواند فضای تنفسی را برای این دولت های مستکبر فراهم کند تا به حق کشی‌های خود پای میز مذاکره ادامه دهند و ایران را مجبور کنند به خواسته آنها تن دهد

بحران آب رمز آشوب دشمن پس از ناکامی در تحریم است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه زندگی ما از یک فصل گذرا و یک فصل ثابت تشکیل شده است، اظهار کرد: فصل گذرای زندگی ما زندگی در این دنیا است و فصل ثابت زندگی از بعد مرگ آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید تمام عرصه ثابت و ماندگار زندگی خود را در این فصل گذرا بیافرینیم زیرا همه شرافت و فضیلت بشر نسبت به سایر موجودات این است که سازنده کمال زندگانی خودش است و انسان زمانی در این امر موفق می شود که محور همه فعالیت‌هایش تقوای الهی باشد.

امام جمعه قم با اشاره به جریان شناسی عصر پیامبر(ص) بر اساس سوره توبه به آیه ۳۶ پرداخت و گفت: شماره ماه‌های سال نزد خداوند ۱۲ ماه است و این تعداد را خداوند از روزی که آسمان‌ها و زمین را خلق کرده است مقرر کرده و از این ۱۲ ماه ۴ ماه حرام است و جنگ در آن ممنوع است و سپس خداوند می فرماید این آیین مصالح بندگان را تأمین می‌کند و مبادا در این ماه‌ها بر خودتان ستم و ظلم کنید.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره توبه درباره جنگ با مشرکان مقرراتی را بیان کرده است، گفت: مراد از ماه‌های حرام ماه‌هایی است که خداوند رعایت احترام آنها را بر مؤمنان واجب کرده و ارتکاب محرمات در این ماه‌ها از زشتی بیشتری برخوردار است و ثواب اعمال خیر هم بیشتر است.

سعیدی با بان اینکه حرام بودن جنگ و تشدید دیه از احکام این ماه‌ها است، ابراز کرد: در این آیه پیامبر(ص) حرف از یک قانون و سنت الهی می‌زنند که نشان می‌دهد حتی در جاهلیت هم مردم رعایت احترام ماه‌های حرام را داشته‌اند ولی در اسلام مسلمانان رعایت این حرمت را نکردند و با اهل بیت(ع) بد رفتار کردند و بزرگترین جنایت را نسبت به اباعبدالله(ع) و اهل بیت ایشان که زریه پبامبر(ص) بودند مرتکب شدند.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه خاصیت گریه بر امام حسین علیه السلام باید تقویت تقوا باشد، گفت: باید همه وجودمان اهل بیتی و حسینی، بازارمان حضرت عباسی، پوشش زنان‌مان زهرایی و رفتار جوانان‌مان علی اکبری باشد زیرا اگر رنگ و بوی اهل بیت(ع) بر زندگی ما ننشیند از دستگیری اهل‌بیت(ع) در روز قیامت خبری نخواهد بود.

دوستی دختر و پسر نامحرم سوغات غرب برای ایران است

نماینده ولی فقیه در استان قم ارتباط نامشروع پسر و دختر تحت عنوان دوستی را سوغات غرب برای ما دانست و ابراز کرد: ارتباط پسر و دختر نامحرم یا به قصد ازدواج است که چارچوبی برای آن تعیین شده است و یا به قصد نفس ارتباط، دوستی و هوسرانی است که این نوع ارتباط‌گیری ممنوع و حرام است.

وی تصریح کرد: در ارتباط نوع اول خود ارتباط هدف نیست بلکه مقدمه برای ازدواج است و ضوابط چنین ارتباطی در رساله توضیح المسائل مراجع تقلید بیان شده است و لازم است جوانان قبل از برقراری هر گونه رابطه با نامحرم به رساله مرجع خود مراجعه کنند تا مبادا دچار گناه و انحراف شوند.

سعیدی افزود: نمونه قرآنی این ارتباط را در داستان حضرت موسی(ع) هنگامی که با دختران شعیب مواجه شدند مشاهده می‌کنیم که آنها جریان کمک کردن حضرت موسی (ع) را برای پدر تعریف کردند و با دستور و اجازه حضرت شعیب یکی از دختران حضرت شعیب(ع) با رعایت حیا و آداب نزد حضرت موسی(ع) آمد و ایشان را با اجازه پدر به خانه دعوت کرد و این ارتباط به ازدواج منجر شد که در سوره قصص آیه ۲۵ به بعد جریانش آمده است.

وی با اشاره به نوع دوم ارتباط با نامحرم بدون قصد ازدواج و برای هوسرانی، گفت: این نوع ارتباط حرام و دارای عقوبت و کیفر است و پیامدهای تلخ و غم انگیزی دارد و آبرو و آینده جوانان و خانواده ها را به خطر می اندازد و انها را به دام شیطان و گناه می اندازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حرمت خلوت و ارتباط با نامحرم ابراز کرد: آمران به معروف باید به این واجب الهی عمل کنند و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با کسانی که جو جامعه را مشوش می‌کنند باید برخورد جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با بی حجابی و بی عفتی هم کار ایجابی و هم کار سلبی لازم است، افزود: اگرچه کار ایجابی مخاطبان گسترده تر و کار سلبی مخاطبان کمتری دارد ولی همین عده کم جوّ را می‌شکنند و ناامنی ایجاد می‌کنند بنابراین مردم ما از نیروهای انتظامی و قضایی می‌خواهند که با افرادی که جو حجاب را می‌شکنند قاطع برخورد کنند.

بحران آب رمز آشوب دشمن پس از ناکامی در تحریم است

سعیدی در ادامه با شاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین گفت: شرایط مساعدی که در گذشته برای ایران بوجود آمده بود باعث شد آمریکا به دنبال ابزار فشاری علیه ایران باشد بنابراین بعد از انقلاب دست به تحریم ایران زد و اکنون که ناکامی دشمن در تحریم ها روشن شده در چنین شرایطی ایجاد بحران و آشوب در کشور حتی مقطعی و کوتاه مدت می تواند فضای تنفسی را برای این دولت های مستکبر فراهم کند تا به حق کشی‌های خود پای میز مذاکره ادامه دهند و ایران را مجبور کنند به خواسته آنها تن دهد.

وی بحران آب را رمز آشوب برای دشمنان کینه توز دانست و گفت: هوشیاری مردم در طول این سال‌ها و جدا کردن صف خود از فتنه و آشوب عامل اصلی شکست دشمنان بوده و در این حوادث اخیر هم هوشیاری و بصیرت مردم برای چندمین بار باعث بی آبرویی و نا کامی آمریکا، همدستان او و مزدوران داخلی و خارجی آنها خواهد شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: بدون شک خشکسالی و کمبود بارش از مهمترین مشکلات کشور در چند سال گذشته بوده و این شرایط مردم را نسبت به معیشت شان نگران کرده است که نیازمند مدیریت جدید با نگاه اضطراری و با عزم و اراده جهادی است و دولت برای حل بحران وارد عمل شده و ضمن شنیدن سخن کشاورزان به دنبال راهکار عملی و منصفانه برای حل آن است.

دولت سیزدهم برای احقاق حقوق ملت ایران مصمم است

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای احقاق حقوق ملت ایران مصمم است و توانسته با وجود اینکه مذاکرات به نتیجه نرسیده چند میلیارد از پول‌های بلوکه شده را آزاد کند و تعداد زیادی واکسن وارد کشور کند، افزود:  باید ملت عزیز مراقب حیله و فریب دشمن در ناکارآمد جلوه دادن دولت باشند زیرا دشمنان حتی از تجمع افراد برای خواسته‌های به حقشان هم برداشت سوء می کنند بنابراین حفظ اتحاد و همبستگی ملی در این شرایط می تواند وزنه ای برای تیم مذاکره کننده باشد تا حق خود را از حلقوم دشمنان بیرون بکشیم.

سعیدی در ادامه به مناسبت‌های هفته آینده اشاره کرد و گفت: امروز سالروز تصویب قانون اساسی است و امیدواریم هم مردم و هم مسئولان به این قانون که نتیجه خون شهدا است عمل کنند، ۱۶ آذر روز دانشجو است که ۳ تن از دانشجویان به دست رژیم مزدور پهلوی در این روز به شهادت رسیدند و امام خمینی(ره) در رابطه با دانشگاه فرمود علاوه بر ایجاد محیط علمی باید بر معنویت دانشگاه هم توجه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه