English

محمد علایی:

بحران آب در خراسان رضوی به علت نبود برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: داده‌های آماری حاکی از تداوم روند خشکسالی در استان خراسان رضوی است لذا تخصیص آب در مناطق ممنوعه حتی برای تامین آب شرب همچنان ممنوع خواهد.

 بحران آب در خراسان رضوی به علت نبود برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: در شرایط خشکسالی قریب به ۹۷ درصد تامین آب مشهد و خراسان رضوی از آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی صورت می گیرد.

علایی در ادامه این خبر گفت: حفر بی رویه چاههای عمیق و نبود نظارتها طی سالهای گذشته کسری مخزن آبهای زیر زمینی در استان خراسان رضوی را تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب رسانده است که در سالهای اخیر با اقداماتی مانند تعادل‌بخشی آب و انسداد چاههای غیر مجاز بخشی از این آب صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی همچنین افزود: هم‌اکنون در استان خراسان رضوی هزار و ۴۵۰ حلقه چاه آب شرب دایر است و صدور پروانه جدید بهره‌برداری در این شرایط اقلیمی منطقی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: این استان نخستین استانی است که طی سالهای اخیر تخصیص جدید منابع آبی و پروانه جدید چاه آب صادر نکرده است و این اقدام جز کارهای بزرگ و اساسی آب منطقه‌ای در این زمینه بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: داده‌های آماری حاکی از تداوم روند خشکسالی در استان خراسان رضوی است لذا تخصیص آب در مناطق ممنوعه حتی برای تامین آب شرب همچنان ممنوع خواهد بودو هم‌اکنون ۳۴ دشت از مجموع ۳۷ دشت آب خراسان رضوی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وی در خاتمه تصریح کرد: نبود برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح از علل اصلی بروز بحران آب در استان است و با اقدامات انجام شده آب مصرفی تمام صنایع پرآب طلب در استان  از جمله شهرداری ها و نیروگاه های بزرگ تولید برق  از پساب تامین می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه